توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پروژه پاورپوینت آشنائی با مهندسی خلاقیت TRIZ تحت pdf دارای 85 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پروژه پاورپوینت آشنائی با مهندسی خلاقیت TRIZ تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلودپروژه پاورپوینت آشنائی با مهندسی خلاقیت TRIZ تحت pdf
توجه فرمایید.1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلودپروژه پاورپوینت آشنائی با مهندسی خلاقیت TRIZ تحت pdf
قرار داده شده است2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
4-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پروژه پاورپوینت آشنائی با مهندسی خلاقیت TRIZ تحت pdf :
اسلاید 1 :
خلاقیت شناسی تحلیلی اختراعات
روش تحلیل پتنت
patent Analysis
بررسی چگونگی شکل گیری فرایند اختراع
اسلاید 2 :
آلتشولر TRIZ را تحت عنوان علم فناوری خلاقیت و نوآوری می داند .
با نتیجه گیری از دیدگاه آلتشولر می توان TRIZ را نوعی علم خلاقیت
شناسی (Creatology) دانست .( 1382 به نقل از ساورانسکی 2000، 23)
دانشمندان برجسته سیمون ساورانسکی : دانش TRIZ را چنین تعریف کرده است:
« TRIZ عبارت است از یک دانش انسان گرای مبتنی بر روش شناسی نظام یافته
برای حل ابداعانه مسئله »
اسلاید 3 :
برخی صاحب نظران ،TRIZ را این چنین تعریف می کنند:
«TRIZ عبارت است از نوعی رویکرد الگوریتمی برای حل ابداعانه مسائل
فنی و فناورانه »
اسلاید 4 :
شالوده های دانش TRIZ از سال 1946 توسط گنریچ آلتشولر
( پدر ( TRIZ
بر اساس نتایج حاصل از مطالعه اختراعات مختلف پایه گذاری شد
اختراع در سال 1956 در روسیه (شوروی سابق) متولد گردید.
اولین اختراع آلتشولر در سن 14 سالگی انجام شد و در اداره ی ثبت اختراعات
مشغول به کار شد.
کاراو کمک به مخترعین برای ثبت اختراعاتشان بود.او در حین کار، گاهی به
حل مسائل فنی آنان کمک می کرد . در این دوران بود که او دریافت حل
مسائل فنی که منجربه اختراع ونوآوری می شودبه اصول و روشهایی فراتر
از تکنیک های خلاقیت شناخته شده تا آن هنگام نیاز دارد .
آلتشولر در طی مطالعات خود به این نتیجه مهم رسید که یک نظریه
اختراع بایستی دارای چند ویژگی اصلی از جمله موارد زیر باشد :
اسلاید 5 :
ویژگی های نظریه اختراع
2- بتواند از میان گستره ای از راه حل ها مستقیما به
بهترین راه حل (راه حل ایده آل یا کمال ) منجر گردد .
3- دارای ویژگی تکرارپذیری باشد .
4- بتواند ساختاری برای دانش ابداع ارائه نماید.
اسلاید 6 :
2- رویکرد خلاقیت شناسی AZIT
با واژگان روسی و به انگلیسی ASIT )) :
به معنی تفکر ابداعانه نظام یافته پیشرفته.
Advanced Systematic Inventive Thinking
اسلاید 7 :
3- رویکرد خلاقیت شناسی TRTS
با واژگان روسی و انگلیس TDTS
به معنی نظریه رشد و توسعه نظام های فنی.
Theory of Development of Technical Systems
اسلاید 8 :
4- رویکرد خلاقیت شناختی TRTL
با واژگان روسی و به انگلیسی TDCP
به معنی نظریه رشد و توسعه افراد خلاق.
Theory of Development of Creative Personalities
اسلاید 9 :
مسئله وTRIZ
مسئله:
فاصله میان وضعیت موجود (S1) و وضعیت مطلوب (S2)
مجموعه ای از معلومات و مجهولات
حل مسئله:
یافتن راه رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب
کشف مجهولات با توجه به معلومات موجود
اسلاید 10 :
انواع مسئله
برحسب موضوع یا حوزه موضوعی یا زمینه و رشته
برحسب الگو و روش شناسی حل مسئله
دسته بندی مسئله:
1- مسئله های عادی یا بسته
2- مسئله های غیر عادی یا باز
- ۹۵/۰۵/۳۱