پروژه مقاله ساختار چشم تحت pdf دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پروژه مقاله ساختار چشم تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه مقاله ساختار چشم تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پروژه مقاله ساختار چشم تحت pdf :
حواص پنجگانه
1 تقویت حس بینایی از راه بازی:
برای اینکه حس بینایی کودک را تقویت کنیم ابتدا باید معلوم کنیم که قدرت بینایی کودک چه حدی است. و اینکه کودک دچار بیماریهای خاص چشم می باشد. یا خیر و بعد از اینکه به خوبی به سلامت چشم کگودک پی بردیم بازیهای متناسب با قدرت چشم او ترتیب دهیم.
یکی از بازیهای که به وسیله آن به خوبی می توان قدرت دید کودک را تقویت کرد مربوط به رنگ و تفکیک رنگها و عوامل مختلف مربوط به رنگ است که در زیر برخی زا آنها شرح داده می شود.
تعدادی مقوا به ابعاد 10 7 سانتیمتر می بریم بعد از یانکه مقواها را آماده نمدیم کاغذ رنگی با رنگهای متنوع انتخاب کرده و آنها را روی مقواها می چسبانیم. تعداد مورد لزوم از هر رنگ چهار عدد می باشد.
بازی شناخت رنگ: اولین بازی گفتن اسم رنگهاست. نحوه بازی به این ترتیب است که تمام کارتهای درست شده را بر می گردانیم. به نحوی که رنگهای ان مشخص نباشد در شروع از کودک می خواهیم کارتهای یکی یکی برگرداند و نام رنگ هر کارت را بگوید.
2 تقویت حس بویایی از راه بازی:
یکی از بازیهای بسیار جالبی که می توان برای حس بویایی با کودک انجام داد این است که چشم او را بندیم به طوری که نتواند هیچ چیز را ببیند بعد او را به گوشه و کنار منزل یا آشپزخانه برده و از او درباره بوهای مختلف که به مشامش می رسد. سؤال کنیم. فرضاً راجع به بوی گل-غذاهای مختلف و غیره البته بعد از انجام هر قسمت آزمایش اگر جواب آزمایش صحیح یا غلط بود کودک می تواند چشم خود را باز کند و شکل چیزی که بوی ان را آزمایش کرده ببیند و بعد دومرتبه چشم خود را بسته به آزمایش ادامه دهد.
3 تقویت حس چشایی از راه بازی:
یکی از بازیهای برای تقویت حس چشایی کودک فراهم اوردن موقعیتی است تا کودک بتواند در کودکستان و یا منزل خوردنیهای مختلفی را بدون اینکه ببیند با چشمان بسته بچشد و سپس نوع غذا یا خوردنی را تشخیص دهد.
4 تقویت شنوایی:
وسیله بازی: یک توپ یا دستمال
محل بازی: فضای باز
تعداد بازکنان: همه کودکان کلاس
هدف از بازی: تقویت شنوایی
این توپ توپ شیطونه دور کن تو دستت نمونه
تو دست هر کس بمونه از بازی بیرون می مونه
در زمانی که کودکان این شعر می خوانند کودکان دایره وسط دستمال یا توپ رابین گروه خود دست به دست رد می کنند وقتی کودکان کلمه می مونه را گفتند توپ در دست هر کس بود از بازی بیرون می رود. بازی تا وقتی که تنها یک نفر باقی بماند ادامه می یابد.
تقویت عضلات
سوسمار:
وسیله بازی ندارد.
محل بازی کلاس یا فضای باز
تعداد بازیکنان 6 نفر یا بیشتر
هدف از بازی تقویت عضلات
طریقه بازی کودکان به صورت دایره می ایستند و یک نفر به عنوان سوسمار انتخاب می شود و در وسط کودکان قرار می گیرد برای شروع بازی کودکان سرود زیر را می خوانند.
سوسمار توی آب سوسمار توی دریا
سوسمار ماهی می گیرد سوسمار ماهی می خورد
بعد از کلمه می خورد در حالی که کودکان دور می زنند سوسمار باید سعی کند آنها را با دست لمس کند هر کودکی که بوسیه سوسمار لمس شده باشد در دور بعدی بازی سوسمار خواهد شد.
رشد عواطف کودک:
دویدن با یک پا.
وسیله بازی ندارد
محل بازی فضای باز
تعداد بازیکنان: سه نفر یا بیشتر
هدف از بازی: شادی نشاط
طریقه بازی: مربی خطی روی زمین می کشد و کودکان مقابل خط می استند. با شماره یک کودکان در یک صف قرار گرفته و حاضر می شوند با شماره 2 کودکان یک پای خود را با دست می گیرند. با شماره 3 یک پایی به طرف خط پایان بازی حرکت می کنند. کوئدکی که زودتر به خط پایان برسد برنده می شود.
بازی مار و ماش:
وسیله بازی: فضای باز
تعداد بازیکنان: 10 نفر یا بیشتر
هدف از بازی: کمک به اجتماعی شدن کودکان
آرایش بازیکنان: طریق بازی: تمام کودکان در دو صف به فاصله حدود یک متر رو به روی هم قرار می گیرند. مربی اسم یک گروه را ماش و گروه دیگر را مار می گذارد. بعد از کودکان می خواهد با تکرار اسم گروه خود«مار» و «ماش» را به خوبی یاد منیگیرند. با شروع بازی مربی با صدای بلند و کشیده اسم یک گروه را می گوید فرضاً او اول می باید بگوید.
جای چه کسی عوض شده؟
وسیله بازی ندارد
تعداد بازیکنان: اعضای کلاس
هدف از بازی: تقویت قدرت حافظه در کودکان
آرایش بازیکنان: به دلخواه
طریقه بازی یکی از کودکان انتخاب شده و جلوی کلاس مس آید و همه را به دقت نگاه می کند بعد کودک به بیرون از کلاس می رود. و در همین هنگام یک یا چند کودک جای خود را عوض می کنند. کودکی که در بیرون از کلاس است بعد از آمدن به کلاس باید کودکانی که جای خود را عوض کرده اند مشخص کند.
- ۹۵/۰۵/۲۰