پروژه مقاله سوپاپ تحت pdf دارای 42 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پروژه مقاله سوپاپ تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه پروژه مقاله سوپاپ تحت pdf
مقدمه :
توضیحات کامل در باره شرکت شتابکار :
تاریخچه :
فعالیتها :
استراتژی:
محصولات :
ریشه لغوی:
دید کلی:
انواع سوپاپها:
ساختمان سوپاپ:
مواد ساختمانی و ترکیبات سوپاپ:
بررسی سوپاپها:
کنترل تاب داشتن سر سیلندر بوسیله صفحه صافی :
اسبکها و میل اسبک:
سوپاپها به چند روش فرماندهی می شوند:
سوپاپهای فرمان پایین :
سوپاپهای فرمان بالا :
تشخیص سوپاپ سالم یا معیوب :
نکته:
سیت سوپاپ :
گیت ( گاید ) سوپاپ :
گیت های قابل تعویض :
خار دم سوپاپ و فنر سوپاپ :
دیاگرام سوپاپ :
آدوانس و ریتارد سوپاپ :
دلایل آدوانس و ریتارد سوپاپ دود و هوا :
زمان قیچی سوپاپ ها :
روشهای فیلر گیری سوپاپ ها :
سوپاپ ها به چهار طریق نام گذاری می گردند :
میل سوپاپ ، میل بادامک :
تنظیم تایمینگ :
زنجیر تایمینگ :
نکات:
روش دستی:
روش برقی و با دریل:
آزمایش آب بندی سوپاپ :
در اینجا به آخرین مطلب در باره سوپاپ اشاره می کنیم:
منابع :
توضیحات کامل درباره شرکت شتابکار
تاریخچه
شرکت شتاب کار ( سهامی خاص ) در سال 1362 در اداره ثبت شرکتهای تهران تحت شماره 50534/06 با نام شرکت چدن نشکن ( سهامی خاص ) به ثبت رسید و در سال 1375 با انتقال صددرصد سهام شرکت مزبور به شرکت ایساکو و با هدف تأمین بخشی از نیازهای صنعت خودرو کشور ، فعالیت خود را در زمینه تولید قطعات خودرو متمرکز نمود . شرکت چدن نشکن به استناد صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 20/5/1376 به شرکت شتاب کار تغییر نام یافت و هم اکنون در قالب چهار واحد تولیدی ( واحدهای تولیدی 1 و 2 و 3 و 4 ) و (سایت هلجرد ) مشغول به تولید قطعات خودرو می باشد
این شرکت با تکیه بر دانش و پشتکار مدیران و کارکنان خود و ایجاد سازمانی نمونه ، پیشرو و مؤثر در تحول اقتصادی ایران و فراهم ساختن محیطی مناسب جهت تحقق آرمانهای انسانی برای دستیابی به کیفیت برتر تلاش می کند در این زمینه شرکت شتاب کار به عنوان اولین شرکت در گروه صنعتی ایران خودرو موفق به دریافت گواهینامه بین المللی QS 9000 گردبد
خط تولید پلوس در این شرکت با بهره گیری از دانش فنی شرکت GKN راه اندازی گردید . همچنین خط تولید جعبه فرمان پژو نیز بعد از ممیزی و تأیید پژو فرانسه به بهره برداری رسید . این شرکت در راستای خودکفایی جعبه فرمان پژو با تلاش مهندسین مجرب خود اقدام به راه اندازی خطوط تولید زیر نموده است
خط مونتاژ شیر هیدرولیک با استفاده از دانش فنی شرکت ZF-SFD شیرهیدرولیک 40% ارزش جعبه فرمان را شامل می شود
خط ماشینکاری چهارقطعه اصلی جعبه فرمان شامل پوسته جعبه فرمان ، رک ( دنده شانه ای ) و پوسته سیبک چپ و راست با استفاده از دانش فنی شرکت PCI فرانسه
تأمین و ساخت سایر اجزاء با کمک امکانات و تجهیزات داخلی
فعالیتها
برق و الکترونیک خودرو
سیستم تعلیق و فرمان
انژکتور
انتقال قدرت
قطعات موتوری
استراتژی
استراتژی
توسعه منابع انسانی
توسعه داخلی و خارجی بازار
دستیابی به دانش فنی روز و استفاده از نوآوریهای طراحی و فرآیند تولید محصول
دستیابی به شاخص جهانی در کلیه فرایندها ( کیفیت جهانی)
رعایت لحاظ سود آوری در کلیه فعالیتها
حرکت در جهت رضایت مشتری و بر آوردن خواسته هایش
پروژه های آینده
خود کفایی در تولید جعبه فرمان
خودکفایی در تولید پلوس
محصولات
شاتون ( پیکان ، پژو ، رنو ) پلوس پژو
جعبه فرمان پژو
مونتاژ مجموعه شاتون و پیستون ( پیکان ، پژو
استکان تایپت پیکان
انگشتی چپ و راست پیکان
پایه انگشتی
محفظه آب سرسیلندر پژو
پیستون روی فنر سوپاپ پژو
مونتاژ مجموعه میل انگشتی پیکان
سوپاپ و میل سوپاپ
گواهینامه
QS
ISO 9002 از شرکت MIC
گرید A ساپکو
سیستم سوپاپ
بطور کلی هر چیزی که ورود و خروج چیز دیگری را کنترل کند میتوان یک سوپاپ تلقی شود. به عنوان مثال میتوان درهای ورودی خودکار در فروشگاههای بزرگ نام برد
ریشه لغوی
سوپاپ یک کلمه فرانسوی (Soupape) است که در زبان ما به همان شکل اصلی استعمال میگردد. معنی دقیق آن دریچه است. لیکن معنی رایج آن عبارت است از یکی از قطعات موتور که روی سیلندر موتور قرار میگیرد و ورود هوا و خروج دود را کنترل میکند. البته در مواردی به دریچههای موجود در تلمبههای آب نیز اطلاق میگردد
دید کلی
هنگامی که فردی قصد ورود به فروشگاه یا خروج از آنجا را داشته باشد باز میشود و در زمانهای دیگر بسته میماند. لازم به ذکر است که سوپاپ برای باز و بسته شدن نظم خاصی پیروی میکنند (در مثال مذکور عامل نظم دهنده ورود و خروخ افراد میباشد). همانگونه که میدانید موتوهای احتراقی جهت تولید قدرت میبایست بتوانند مواد سوختنی را بسوزانند و این کار را در سیلندر موتور انجام میدهند. و بدیهی است که برای انجام عمل سوختن به سه چیز نیاز است. ماده سوختنی ، حرارت و اکسیژن. بنابراین میبایست هر موتور(سیلندرهای موتور) با هوای بیرون در ارتباط باشد تا بتواند اکسیژن هوا را دریافت کند و پس از احتراق گازهای حاصل از احتراق را (که عمدتا آب و دیاکسید کربن است) به هوا برگرداند. از طرف دیگر چون تولید قدرت در موتور بدین شکل است که ابتدا میبایست گاز وارد شده متراکم سازند و پس از تراکم آن در مرحله انفجار حرکت مولکولهای گاز محترق شده را به حرکت جنبشی پیستون تبدیل نمایند لازم است که محیط انجام این فعالیت (سیلندر) کاملا بسته بود. و با محیط بیرون هیچ ارتباطی نداشته باشد بنابراین از سوپاپها استفاده میشود تا در زمانهای مناسب ارتباط میان سیلندر و محیط بیرون را قطع یا وصل نمایند
انواع سوپاپها
سوپاپ هوا : از لحاظ اندازه مقداری بزرگتر از سوپاپ دور است و در دمای پایینتری کار میکند
سوپاپ دود : به علت تماس مداوم با احتراق یا گازها داغ ناشی از احتراق دمای بالاتری دارد. و البته از لحاظ اندازه هم کوچکتر است
ساختمان سوپاپ
سوپاپهای متداول امروزی معمولا از نوع سوپاپ قارچی شکل یا پایهدار میباشند. این سوپاپها شامل یک ساقه (که به مشابه ساقه قارچ است) و یک سه تخت و پهن (که مشابه کلاهک قارچ) میباشند. همچنین سه سوپاپ دارای یک لبه مورب است که وجه نامیده میشود. همچنین محل قراررگیری سوپاپ که در سرسیلندر و یا خود سیلندر قرار دارد نیز دارای یک لبه به نام نشیمنگاه است نتهای دیگر سوپاپ یعنی بر روی ساقه آن یک یا گاهاً دو فنر قوی قرار دارد که بوسیله یک نگهدارنده و دو عدد خار به انتهای سوپاپ محکم شدهاند. فنر سوپاپ موجب میگردد تا وجه سوپاپ بر روی نشیمنگاه سوپاپ محکم نگهداشته شده و بدین ترتیب از هر گونه نشتی در زمانهای تراکم و قدرت جلوگیری شود. زاویه رایج برای وجه و نشیمنگاه سوپاپ 45 درجه است. اما برای سوپاپهای هوا گاهی از زاویه 30 درجه نیز استفاده میشود
مواد ساختمانی و ترکیبات سوپاپ
از آنجایی که سوپاپها در مقابل حرارات زیادی قرار گرفته و با سرعت زیادی کار میکنند در معرض فشار و فرسودگی قابل ملاحظهای قرار دارند، بدیهی است که سوپاپ تخلیه گازهای ناشی از احتراق ، داغتر از سوپاپ تنفس میشود، زیرا تقریبا در معرض یک شعله مداوم قرار دارد. در حقیقت در شرایطی که موتور زیر بار قرار میگیرد، حرارت آن ممکن است آنقدر بالا رود که سوپاپ به رنگ قرمز کدر درآید. به منظور ایجاد مقاومت در مقابل شکستگی ، زنگ زدگی ، تاب برداشتن و فرسودگی سریع ، سوپاپهای تخلیه از آلیاژ فولاد مخصوصی ساخته میشوند که دارای مقادیر نسبتا زیادی از کروم ، نیکل ، سیلیس و مقدار کمتری از سایر فلزات میباشد. سوپاپهای تنفس بسیار خنکتر از سوپاپهای دود ، کار میکند. بنابراین کمتر در معرض سوختن ، زنگ زدن و فرسودگی قرار دارند
بررسی سوپاپها
- ۹۵/۰۲/۰۴