پروژه مقاله نقش حسابداری در اجتماع تحت pdf دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پروژه مقاله نقش حسابداری در اجتماع تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه پروژه مقاله نقش حسابداری در اجتماع تحت pdf
چکیده
مقدمه
حسابداری
حسابداری از دیدگاه اقتصادی
حسابداری در ایران و تنگناهای آن
ضعف در نوشتن گزارشهای تحقیقی و نبود مقالههای علمی توسط دانشجویان
برنامهها و شیوههای تدریس دروس حسابداری در ایران
منابع
بخشی از منابع و مراجع پروژه پروژه مقاله نقش حسابداری در اجتماع تحت pdf
• اعتمادی حسین، حسین فخاری، تبیین نیازها و اولویتهای تحقیقاتی حسابداری، ارائه الگویی جهت همسویی تحقیقات، آموزش و عمل، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، سال یازدهم، شماره 35 : 27-3 ،
• بهشتیان اشرف، آشنایی با هیئت استانداردهای بینالمللی آموزش حسابداری، فصلنامه حسابرس شماره 34،
• رویایی رمضانعلی، حیدر محمدزاده سالطه، بررسی فاصله انتظاراتی بین آموزش و عمل حسابداری مدیریت، فصلنامه پژوهشی علوم مدیریت؛ شماره 3،
• صفاجو محسن، آموزش حسابداری: چالشها و راهکارها، سایت ماتریس پارس سیستم،
• عظیمی مجید، یادگیری مشارکتی و کاربست آن در آموزش حسابداری ، فصلنامه حسابرس، شماره 34 ،
• میزگرد آموزشوپژوهش حسابداری در ایران، فصلنامه حسابرس، شماره 34،
• نوروش ایرج، بیتا مشایخی، نیازها و اولویتهای آموزشی حسابداری مدیریت: فاصله ادراکی بین دانشگاهیان و شاغلین در حرفه حسابداری، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، سال دوازدهم، شماره 41،
چکیده
بیشتر دانشجویان رشته حسابداری در سازمانهای دولتی، شرکتهای وابسته به دولت و شرکتهای سهامی عام جذب میشوند. اینگونه سازمانها دارای فرهنگ کاری سرچشمه گرفته از گذشته و فعالیتهای کاری یکنواخت برای انجام رسالت ماهوی خود هستند. لذا با شرایط گوناگون و سلیقههای فردی مدیران در محیطهای کاری بهدلایل گوناگون که در زیر به برخی از آنها اشاره شدهاست، جایگاه دانشآموختگان علوم انسانی و بهویژه حسابداری، آنچنان که باید و شاید نهادینه نمیشود و زمینه بالندگی علمی برای رشد و ارتقای علمی حسابدار در محیط کار فراهم نمیشود
• تکرار وظایف روزانه و روزمرگی در محیط کار (تخصص ویژه در یک حوزه کاری)؛
• تمرکز دانش و تفکر دانشآموخته فقط بر مسائل مربوط به یک شغل خاص؛
• بهکار نگرفتن آموختههای قبلی و فراموشی تدریجی آنها؛
• نبود سنخیت آموختههای علمی با سلیقههای فردی مدیران در محیط کار؛
• کاهش شدید قدرت تحلیل و تفسیر حسابداران بهدلیل نگرش مدیران غیرمالی و مشارکت نداشتن آنان در تصمیمگیریهای راهبردی سازمان؛
• نگرش اغلب مدیران به رشته حسابداری بهعنوان یک فعالیت خدماتی معمولی بهدلیل ناآگاهی آنان از دانش مالی؛
• نبود فرصتهای بهبود و منابع موجود در سازمان برای حسابداران؛
• نبود امکان آموزش ضمن خدمت و پیوسته برای حسابداران بهدلیل اینکه معمولاً تعداد حسابداران بهعنوان یک واحد پشتیبانی در اکثر سازمانهای دولتی، صنعتی اندک است؛
• وجود قوانین، بخشنامهها و دستورالعملهای دستوپاگیر در محیطکار و درگیرشدن ذهن حسابداران به رعایت اینگونه قوانین و دستورالعملها؛
• نادیده گرفتن ویژگیهای فردی حسابداران توسط مدیران بالا دست و در نتیجه افت علاقه فرد در محیطکار و سرکوب خلاقیت آنها؛
• نگرش حسابداران به حسابداری بهعنوان یک شغل و تامین معاش زندگی از این طریق؛
• نداشتن امنیت شغلی حسابداران در محیطهای کاری فعلی و پایین بودن سطح حقوق آنان؛ و
• بیتوجهی مدیران به جنبههای اجتماعی شغل حسابداری در جامعه
مقدمه
دانش حسابداری در ایران کاملا وارداتی است و آموزشهای آن متناسب با پیشرفتهای علمی که در آن سوی مرزها انجام میشود و نه متناسب با نیازهای جامعه، صورت میگیرد. علاوه بر این، بیشتر به جنبههای نظری در آموزش پرداخته میشود. بههمین دلیل، حسابداران بعد از فارغالتحصیلی در عمل با مشکلات زیادی روبهرو میشوند
جایگاه حرفه حسابداری در سازمانها و شرکتها نهادینه نیست. مدیران اغلب بهدلیل ناآگاهی قادر به استفاده از ظرفیتهای علمی و عملی حسابداران در سازمان خود نمیباشند و به حسابداری بهعنوان یک فعالیت خدماتی معمولی مینگرند؛ در حالی که حسابداری توانمند با تولید اطلاعات راهبردی و ارائه خدمات مالی موثر، نقش تعیینکنندهای در تصمیمگیری و پایداری و موفقیت بنگاههای اقتصادی ایفا میکند. همچنین، فاصله دانش و آموختههای حسابداری تا عمل آن در محیط کار زیاد است. با این وضعیت، یک حسابدار قادر به ایفای نقش خود یعنی عملیاتی کردن آموختههای علمی خود در محیط کار نیست. برای نزدیک کردن این دو باید هم در سطوح آموزشی و در سطح عملیاتی و کاربردی نارساییها و موانع بدرستی واکاوی و در جهت رفع آنها اقدامات اجرایی صورت گیرد. برای این منظور، پیشنهادهایی ارائه میشود
• کاهش دروس نظری در طی دوران تحصیل، بهویژه مقطع کارشناسی و افزایش دروس عملی و کاربردی؛
• حذف سرفصلهای درسی که که در عمل هیچگونه استفادهای در جامعه ایران ندارد؛
• گنجاندن دروس نرمافزارهای حسابداری در مقطع کارشناسی بهعنوان دروس اصلی؛
• استفاده از پژوهشهای کاربردی که توسط دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری صورت گرفتهاست، بهعنوان یک درس تحقیقی در دوره کارشناسی؛
• پرورش تفکر تحلیلی و انتقادی در آموزش حسابداری با ارائه تجربههای داخلی از عملکردها و رویدادهای مالی مهم در شرکتها بهعنوان مطالعات موردی و افتهکاوی؛
• افزایش توانایی استادان و دانشجویان در جهت انطباق با سرعت تغییرات فناوری اطلاعات در محیط کسبوکار؛
- ۹۵/۰۱/۳۰