پروژه مقاله رابطه بین فرهنگ سازمانی و عملکرد تحت pdf دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پروژه مقاله رابطه بین فرهنگ سازمانی و عملکرد تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه پروژه مقاله رابطه بین فرهنگ سازمانی و عملکرد تحت pdf
چکیده :
مقدمه :
ارتباط بین فرهنگ وعملکرد :
هدف عمده رسالت یا Mission:
پیچیدگی ودرگیری :
سازگاری :
هماهنگی :
تغییر فرهنگ : Shifting The CuIture
Making Progress:
اهمیت ساختار فرهنگ :
منابع :
چکیده
درسال 1999 شورایی بنام شورای سلامت خانواده درپنسیلواینا ، برای تعیین نقاط ضعف ضمعف وقت سازمانی به بررسی فرهنگ پرداختن و آن را به معیارهای خاص عملکرد نسبت دادند
این شورا 600 سازمان را بررسی کرد ومتوجه شد 25 درصد سازمانها تنها برروی سه خصوصیت توسعه قابلیت ، توانا سازی وسازمانهای یادگیرنده تمرکز دارند . وتنها 3 درصد ازانها روی خصوصیتات مهمی مثل مدیریت استراتژیک وتمرکز به مشتری کارمی کند
مقدمه
بسیاری ازصاحب نظران دراین مورد اتفاق نظر دارند که مقصود ازفرهنگ سازمانی سیستمی ازاستنباط است که اعضا نسبت به یک سازمان دارند وهمین ویژگی موجب تفکیک دو سازمان ازیکدیگر می شود . پدیده فرهنگ می تواند نقش مهمی درصحنه زندگی اعضای سازمان داشته باشد
به بیان دیگر ، فرهنگ سازمانی چارچوبی است که برای کارکنان ومدیران رفتار، شیوه تصمیم گیری روزانه مشخص می نماید وآنها باید با تکیه براین رهنمودها درصدد تائین هدفهای سازمان برآیند
به عنوان هیئت مدیره ارشد سازمان غیرسود آور شما باید نظریه ها وچشم اندازی برای دستیاببی به سازمان داشته باشید
آیا کارمندان وهیئت مدیره به موازات هم پیش می روند ؟
آیا سازمان قادراست تغییر لازم را برای رسیدن به اهداف به وجود آورد ؟
عادت های قدیمی ، رفتار ها ورسم ورسوم ها توانایی شما رابرای ایجاد کردن تعیین است حمایت می کنند یا مانع می شوند ؟
سازمان باید درمسیر های جدید حرکت کند وهمه را دراین فرایند استخدام نماید وشما ابتدا می بایست فرهنگ رابع سازمان را درک کنید که آیا
نگرش تیمی درمحل کار وجوددارد ؟
آیا همه افراد درک روشنی را چشم انداز ، ارزش ها واستراتژی های سازمان دارند ؟
آیا برای موفقیت سازمان درآیند ه مهارت های جدید توسعه می یابند ؟
ارتباط بین فرهنگ وعملکرد
درسال 1999 ، درآینده ای نزدیک پس ازخوشامد گویی هیئت مدیره ارشد جدید ، شورای سلامت خانواده درپنسیلوالنیا مرکزی درلن کستر بررسی فرهنگ Deninson رابرای تعیین نقاط ضعف وقوت سازمانی بکارگمارند وبه ویژه ویژگی های فرهنگ را ارزیابی کردند وآن را معیارهای خاص عملکرد نسبت دادند
این بررسی 4 ویژگی فرهنگ یعنی هدف یا رسالت ، پیچیدگی ،ُسازگاری وهماهنگی را هریک با سه خصوصیت قابل اندازه گیری نشان می دهند
هدف عمده رسالت یا Mission
هدف درجه ای است که نشان می دهد سازمان واعضای ان به چه حرکتی می روند ، چگونه به اینجا می رسند وچگونه هرکدام می توانند درموفقیت شرکت ، سهم داشته باشند
خصوصیات : چشم انداز – مدیریت استراتژیک – اهداف
پیچیدگی ودرگیری
پیچیدگی درجه ای است برای هرکدام ازافراد درتمام سطوح سازمان که به دنبال پیچیدگی هدف ، دریک روش مشارکتی درگیر باشند برای اینکه هدفهای سازمان را به اتمام برسانند
خصوصیات : توسعه قابلیت ها – لگرش تیمی – توانا سازی
سازگاری
سازگاری توانایی است که شرکت به طور اجمالی محیط خارجی را بررسی می کند وبه هرگونه تغییر درمشتریان وذینفعان واکنش نشان می دهد
خصوصیات :تغییر خلاق – تمرکز برمشتری – سازمانی یا دگیرنده
هماهنگی
هماهنگی شامل ارزش های هسته ای سازمانی وسیستم های داخلی است که راه مشکل ، کارآیی واثر بخشی را درهرسطح ، درمقابل مرزهای سازمانی حمایت می کند
خصوصیات : ارزش های هسته ای – توافق – هماهنگی ویکپارچگی
هدف وهماهنگی با عملکرد مالی درارتباط هستند ودرهمین راستا درگیری وسازگاری می توانند برای رضایت ونواوری مشتری درارتباط باشند . این مدل ، تضادی پایه وبحرانی پویا را توسط سازمان ومدیرانشان به تسخیر می گیرد
سازمانهایی با بالا ترین عملکرد درهرچهاره حفره برتر بودند چنین سازمانهائی دارای فرهنگ های توسعه یافته هستند یعنی هم برمحیط داخل وهم برمحیط خارجی تمرکز دارند
شورای بررسی مجددا پایگاه داده ها را دربیشتر از600 سازمان مقایسه کردند که عملکرد بالا ؛ متوسط وپائین سازمانها را نشا ن دهند
شورا ارزش های هسته ای را 12 درصد امتیاز بندی کرد این سعی که به 88 درصد سازمانها برروی ویژگی فرهنگ با بالاترین امتیاز هستند . 25% سازمانها برسه تا ازدازده ویژگی ازجمله توسعه قابلیت ، توانا سازی وسازمانها یادگیرنده تمرکز کردند برروی ویژگی های مهم مثل مدیریت استراتژیک وکانون مشتری تنها 3% ازآنها تمرکز کردند
تغییر فرهنگ : Shifting The CuIture
- ۹۵/۰۱/۲۸