پروژه تحقیق نقش برنامه های درسی در پیشگیری از جرایم تحت pdf دارای 46 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پروژه تحقیق نقش برنامه های درسی در پیشگیری از جرایم تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه پروژه تحقیق نقش برنامه های درسی در پیشگیری از جرایم تحت pdf
مقدمه
چکیده
تعریف جرم شناسی
ادوار جرم شناسی
جرم شناسی چگونه به وجود آمد؟
-رویکرد جرم شناسی اسلامی نسبت به پیشگیری ازجرم
نقش آموزش و پرورش در پیشگیری ازجرایم
جرم و بازدارنده هایوقع آن
ضعف های نظام آموز ش کنونی
رشد آمار جرایم در میان دانش آموزان
بایدها و نبایدهای آموزش و پرورش برای پیشگیری از افزایش بزه کاری
نقش معلم در بروز یا پیشگیری از انحرافات اجتماعی
الف- الگوپذیری دانش آموزان از معلم
ب- تدریس مطلوب
پ-شیوه تدریس با توجه به مدیریت زمان
ت-مدیریت عاطفی
ث- تمسخر و سرزنش
ج –کلید حل مشکلات
چ- بی توجهی معلم
ح-ویژگی های اخلاقی
نقش محتوای آموزشی در بروز یا پیشگیری از انحرافات اجتماعی
نقش پلیس مدرسه در پیشگیری از انحرافات اجتماعی
همیارپلیس
قاضی مدرسه برای کاهش جرم می آید
قاضی مدرسه
اینترنت در مدرسه
حمایت از کودکان آن لاین درمدارس
مدرسه و خدمات اینترنتی
سیاست گذاری مدرسه و استفاده از اینترنت
ردیابی اسم کاربر و گذر واژه
نمایش علامت
واقعه نگاری اتصالات اینترنت
راه اندازه سایت اینترنتی ویژه کودکان به زبان فارسی
نتیجه گیری
منابع و ماخذ
بخشی از منابع و مراجع پروژه پروژه تحقیق نقش برنامه های درسی در پیشگیری از جرایم تحت pdf
- پیشگیری فنی از جرم ، سکینه خان علی پور و اجارگاه
- جرایم اینترنی علیه اطفال و زمینه های جرم شناسی آن، بیژن حسینی
- مقاله مدیریت خطر در پیشگیری از تکرار جرم به کوشش گروهی از اساتید
- مقالات نخستین همایش ملی پیشگیری از جرم
- تحقیقات کاربردی پلیس پیشگیری ناجا
- روزنامه اطلاعات شماره
- مجموعه مقالات اولین همایش تخصصی بررسی جرایم رایانه ای ، مونتار بون، ویتی، پورنوگرانی کرودکان، قوانین و سیاست ها ، مشکلات و ملاحظات ، محمد حسین دزیانی ، اینترپول
مقدمه
سیر و سطور درجهان هستی، ما را به سمت کسانی می کشاند که همواره برای به دست آوردن عدالت و رستگاری مبارزه نموده ولی کمتر موفق بودند. چرا که انسان ذاتاً موجودی پیچیده است که در جهانی مملو از معماهای گوناگون زندگی می کند. یکی از این معماهای بی پاسخ که هیچ گاه ازجامعه انسانی جدا نبوده، بزه است. بزه به واقع چیست و چه می تواند باشد؟
چرا بزه کار می شویم و چرا اصرار بر آن داریم؟ و اصلاً چرا درصدد از بین بردن آنیم. اگر بنا به گفته دور کیم«جرم پدیده ای بهنجار در جامعه بشری است» و اگر این گونه نیست چرا تمامی مبارزات درطول تاریخ بشر برای حذف و محو آن بی فایده بوده؟آیا مسیر اشتباه بوده یا بزه محو ناشدنی؟
تمامی این تکاپوها و تلاش ها موجب شد تا درگذر تاریخ از تفکر حذف و محو بزه به آنحا برسیم که تصمیم به کنترل آن بگیریم، با این تصور که شاید مانند سیل، زلزله و;. جزء حوادث طبیعی باشد. به همین دلیل جرم شناسان امروزی دیگر سخن از محو آن به میان نمی آورند، بلکه گویی آن را پذیرفته و مانند هر پدیده ای با آن کنار آمده اند، زیرا بزه همواره درجامعه بشری وجود داشته و به همین دلیل هم هیرشی متعجب بود که چرا همه انسان ها مرتکب بزه نمی شوند، وقتی ارتکاب آن لذت بخش بوده و در درون خود تمایلی برای ارتکاب آن احساس می کنند
امروزه افزایش میزان بزه دیدگی واقعی ناشی از زندگی در جامعه پر خطر، سبب افزایش خواسته های مردم برای کنترل و کاهش خطر جرم شده است. درچنین شرایطی حذف یا کنترل عوامل جرم زا از طریق مدیریت مناسب مولفه ها و اسباب فیزیکی و اجتماعی موثر در تکوین فرصت های مجرمانه، انتظار روشنی است که مردم از متولیان سیاست جنایی و دولت ها دارند، پس بزه کاری یک خطر طبیعی درجامعه تلقی می شود که اجتناب ناپذیر است و عاملی به نام امنیت باید آن را اداره کند. به همین دلیل، امنیت به کالای با ارزشی تبدیل شده به عنوان یکی از بزرگترین چالش های عصر حاضر، بشر مصمم به تامین آن است
البته بشر امیدوارانه تنها در پی کنترل بزه کاری از طریق ابزارهای کیفری نبوده و کور سوی امید خویش را در سمت دیگر یعنی ابزارهای غیر کیفری متجلی نموده است. سیاست های جنایی نیز مانند رویکرد های پیشین سعی کرده درکنار ابزارهای کیفری تعبیه شده، از ابزارهای جرم شناسی نیز غافل نباشد. به همین دلیل درکنار مدیریت کیفری جرم، مدیریت غیر کیفری جرم به وجود آمد که ابزار اصلی آن پیشگیری است.[1](خانعلی پور وارجارگاه، سکینه، پیشگیری فنی ازجرم،7)
چکیده
اصطلاح پیشگیری ازجرم دو واژه پیشگیری و جرم تشکیل شده است. درگذشته از این واژه بیشتر معنای پیشگیری کیفری برداشت می شد و به گونه ای که ار انواع مجازات برای مقابله با جرایم و ایجاد رعب و وحشت در بزه کاران استفاده می شده است در حالی که امروزه پیشگیری معنای جدیدی یافته و شامل کلیه تدابیر و اقدامات غیرکیفری است. این اقدامات پیشگیرانه مجموعه ای از اقدامات و فعالیت های سازنده تربیتی، آموزش، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را در بر می گیرد. هدف در این نوشتار بررسی نقش برنامه های درسی و جایگاه مدارس درپیشگیری از جرایم است
واژه های کلیدی: پیشگیری، جرم، مجازات، بزه کار
تعریف جرم شناسی
علمی است که به بررسی پدیده مجرمانه از دو جنبه عوامل جرم زا و آثار جرم درجهت پیشگیری از وقوع جرم و درمان بزه کاری می پردازد. وقتی می گوییم جرم شناسی علم است یعنی مستقل است. با دیگرعلوم ارتباط دارد ولی مستقل از آنها است. نیازمند همه علوم هست با علم ریاضیو پزشکی مرتربط هست ولی کاملاً جنبه مستقل دارد که به بررسی پدیده مجرمانه می پردازد و ازیافته های دیگر علوم استفاده می کند. در نهایت به سراغ 2 رسالت جرم شناسی می رویم1-پیشگیری2-درمان که جنبه درمان فقط مربوط به حالت ما بعد جنایی می باشد. جنبه پیشگیری هم مربوط به ما قبل جرم است و هم بعد از مجازات که مانع تکرار جرم می شود . اولین و مهمترین رسالت جرم شناسی، پیشگیری است.که پیشگیری شامل 2 مقوله است 1-کیفری2 –غیرکیفری که غیرکیفری شامل اجتماعی و وضعی میشود و اجتتماعی شامل جامعه مدارو رشد مداراست
ادوار جرم شناسی
1-دوره ما قبل علمی: در این دوره نظرات مذهب، فلاسفه و مصلحین مطرح خواهد شد
2-دوره علمی: علم شناخت علل پدیده های بزه کاری با توسل به روش های علمی که از اواخر قرن نوزدهم میلادی عمدتاً در ایتالیا آغازگردید
جرم شناسی چگونه به وجود آمد؟
جرم شناسی به دنبال عدم کارایی حقوق کیفری کلاسیک در مقابل پدیده بزه کاری به وجود آمد و علی رغم اعمال مجازات ها، پدیده بزه کاری و جرم و سیرصعودی خودش را طی کرد. همین امر سبب شد که حقوقدانان و دانشمندان حقوق کیفری به این فکر بیفتند که سوای مواد قانونی به مطالعه سیرصعودی جرم نیز بپردازند. این مطالعات ابتدا تخیلی بود و از رنگ فلسفی برخوردار بود. در آغاز فکر می کردند که علت افزایش بزه، ضعیف بودن مجازات ها می باشد و به همین دلیل به تشدید مجازات از نظرکمی و کیفی پرداختند که نتیجه ای حاصل نشد تا این که همینی دسته ازحقوقدانان کیفری کلاسیک باکمک جامعه شناسان و فلاسفه سعی کردند جرم را به عنوان جوهر مجرد و انتزاعی مورد مطالعه قراردهند، چنان که ازمجرم نیز غافل نماندند
[1] . خانعلی پور وارجارگاه، سکینه، پیشگیری فنی ازجرم،
- ۹۵/۰۱/۲۸