پروژه تحقیق بررسی عوامل و موانع تأثیرگذاری رفتار استادان در پیشرفت دانشجویان تحت pdf دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پروژه تحقیق بررسی عوامل و موانع تأثیرگذاری رفتار استادان در پیشرفت دانشجویان تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه پروژه تحقیق بررسی عوامل و موانع تأثیرگذاری رفتار استادان در پیشرفت دانشجویان تحت pdf
چکیده
مقدمه
1- عوامل تاثیر گذاری رفتار استاددر پیشرفت دانشجویان:
1-1- نوآوری، استفاده از جلوه های هنری
1-2- انگیزش برای مطالعه دانشجویان
1-3- جهت دهی به پژوهش ها و تحقیقات دانشجویان
1-4- خوشرویی
1-5 تواضع :
2- موانع تأثیرگذاری رفتاراستاد در پیشرفت دانشجویان :
1- مباحث اعتقادی
2-2- مباحث سیاسی :
2-3- مباحث اجتماعی :
2-4- مباحث ملی گرایی :
مباحث تنش زا در حوزه ی مباحث ملی گرایی
نتیجه گیری :
منابع
بخشی از منابع و مراجع پروژه پروژه تحقیق بررسی عوامل و موانع تأثیرگذاری رفتار استادان در پیشرفت دانشجویان تحت pdf
1- بحار الانوار ، جلد 2 ، ص
2- روف ، دکتر علی ، سهم معلم ، شیوه معلم ، انتشارات آستان قدس رضوی ، چاپ 2 ، سال 83 ، ص
3- اسلاوین ، رابرت ابی ، مترجم یحیی سید محمدی ، روان شناسی تربیتی ، نشر روان چاپ اول ، سال 85 ، ص
4- بحار الانوار ، جلد 75 ، ص
5- الکافی ، جلد دوم ، ص
6- قرآن کریم ، سوره ی آل عمران ، آیه
7- غرر الحکم ، ص
8- بحار الانوار، جلد68، ص
9- بحار الانوار، جلد 78،
10- الکافی، جلد اول، ص
11- من لابحضره الفقیه، جلد 4، ص
چکیده
بدون شک هر استاد دلسوزی که سنگر تعلیم و تربیت را برگزیده و در خط مقدم رزم فرهنگی با جهالت ها ، توطئه ها و انحرافات فرهنگی قرار گرفته مقصد اصلی اش اصلاح و هدایت گری دانشجویان خویش می باشد
عواملی چون نوآوری ، انگیزش مطالعه در دانشجویان جهت دهی آنها به تحقیق و پژوهش ، خوشرویی و تواضع استاد و همچنین رفع موانع و مسائل تنش زا از قبیل مسائل اعتقادی ، سیاسی ، اجتماعی و ملی به عنوان یک ضرورت اساسی در پیشرفت دانشجویان احساس می گردد
مقدمه
بی تردید هدایت گری و پیشرفت انسانها از خطر انحراف و سقوط ، رسالتی بس عظیم ، ارزشمند و بی بدیل در میان انواع رسالت ها و اعمال انسانی است. رسالتی شکوهمند و عالی مقام که در منزلت آن هر آنچه گفته شود باز هم کم است و ادا کننده ی حق مطلب نخواهد بود
و معلم پیامبری بزرگ است که تکمیل رسالت نبی خاتم صل اله علیه و آله به او سپرده شده و شغل و دغدغه ی او همان شغل و دغدغه ی انبیاست
معلم به تعداد انسانهایی که دستگیر و راهنماست و به اندازه ی عمر انسانیت خواهد زیست. پرونده ی اعمال او تا زمانی که تربیت یافتگان بی واسطه یا با واسطه او زنده اند باز است و باقیات الصالحات او تمامی ندارد. امام صادق (ع) می فرماید : «معلم الخیر تستغفر له دوَاب الارضِ و حتیانُ البَحر و کلُّ صغیرهٍ و کبیرهٍ فی ارض الله و سمائهِ » برای معلم خوبیها ، تمام جنبندگان روی زمین ماهیان دریا و هر موجودکوچک و بزرگی در آسمان و زمین است طلب آمرزش می کنند
در این مقاله دو سوال اساسی مطرح گردیده است ، یکی اینکه عوامل تاثیرگذاری رفتار استاد در پیشرفت دانشجویان کدامند و دیگر آنکه موانع تاثیر گذاری رفتار استاد در عدم پیشرفت دانشجویان کدامند ، این مقاله درصدد پاسخ دادن به این سوالات می باشد
1- عوامل تاثیر گذاری رفتار استاددر پیشرفت دانشجویان
منظم بودن استاد ، خوشرو بودن و گشاده رویی وی ، پرهیز از خشم و غضب و در صورت بروز کنترل آن جسارت به دانشجو، پرهیز از تکبر و خود ستایی ، نوآوری و ایجاد انگیزش در دانشجویان و جهت دهی آنها به پژوهش بی تردید عوامل بسیار موثر در پیشرفت دانشجویان به حساب می آید، در ذیل به برخی از این عوامل اشاره می گردد
1-1- نوآوری، استفاده از جلوه های هنری
انسان فطرتاً زیبا طلب است ؛ او عاشق زیبایی هاست و تنوع طلبی و نوگرایی از خصلت های بارز انسانهاست ؛ ا این رو بهره گیری از این خصلت می تواند امری بسیار موثر و دارای نفوذ در امر تدریس باشد. چنانکه بر هر شخص روشن است طبع انسان به شدت از یکنواختی و تکرارهای ممل گریزان است
پرداختن به یکسری موضوعات تکراری بدون هیچ خلاقیت و نوآوری2 نه تنها دانشجو بلکه خود استاد را کسل و دلزده می نماید از این رو یک استاد موثر استادی است که با افزایش اطلاعات و معلومات خویش و با بهره گیری از انواع جلوه های زیبای هنری شامل قطعات زیبای شعر های حکیمانه، تمثیل های زیبا و رسا، داستانهای واقعی و با ساختگی مناسب، و بهره گیری از اموری نظیر خط زیبا، قدرت طراحی و نقاشی، فیلم، اسلاید و ; کلاس را جذاب و فرح بخش ساخته و تاثیرات درس خویش را صد چندان می نماید. از این رو پیشنهاد می شود استادانی که فاقد این صلاحیت های هنری می باشند، جهت بالا بردن کیفیت تدریس خویش در این خصوص با بذل همت و حوصله و پشتکار سرمایه گذاری نموده و خود را به این هنرها مسلح سازند. نکته ی دیگر در این خصوص زیبا بیان نمودن مطالب برای دانشجویان است که در این مورد حضرت امام رضا (ع) می فرماید: «فَانَ الناسَ لَو عَلِمو المَحاسِن کَلا منالَاتَبّعونا» اگر مردم زیبایی های کلام ما را می دانستند قطعاً از ما پیروی می کردند، بنابراین زیبا بیان کردن مطالب نکته ی بسیار در خور توجه است که غفلت از آن موجب افت بسیار زیاد تاثیرات و گاه عواقب وخیمی را در پی خواهد داشت
1-2- انگیزش برای مطالعه دانشجویان
بی تردید فرصت در اختیار برای تاثیر گذاری بر روی دانشجویان ؛ فرصتی کافی و وافی نبوده و نمی تواند در این وقت کم (یعنی دو واحد درسی) تمام منویات خویش را عملی ساخته و هذ آنچه لازم است را به دانشجو انتقال داد. در این حالت وظیفه ی مهم دیگری که بر عهده ی استاد قرار می گیرد؛ عبارتست از استفاده بهینه از از اوقات دانشجو در بیرون از کلاس یعنی زمان هایی که دانشجو در منزل در اختیار دارد و اکثر آنها بیهوده و به بطالت می گذرد یکی از مهمترین عوامل برای بهره گیری از این اوقات انگیزش مطالعه از سوی استاد است. یک استاد آگاه تلاش می کند از راه های مختلف دانشجویان را به انجام تحقیقات علمی و مطالعه کتاب ها و مقالات و نشریات مختلف تشویق و تحریص نماید.3 بدیهی است در صورت موفقیت در این زمینه میزان بهره بری از یک ترم به تناسب میزان موفقیت استاد در این خصوص بالاتر رفته و در واقع می توان ادعا نمود که : دانشجو به جای دو واحد درسی تعداد واحد بیشتری را پاس نموده و میزان تاثیر گذاری استاد نیز بیشتر بوده است ذیلاً به برخی از راه های انگیزش مطالعه اشاره می شود
- تعریف از جذابیت های کتاب مورد نظر و یا مطالعه بخش هایی جذاب از آن در کلاس
- مراکز نشریات مفید دانشجویی را شناسایی و به آنها معرفی کند
- فرم اشتراک نشریات مفید را تهیه و در اختیار نماینده کلاس جهت تکثیر قرار دهد
برخی مقالات زیبا، مختصر و مفید را در کلاس مطرح نموده و ضمن تکثیر، ان را در اختیار دانشجویان قرار دهد
برگزاری مسابقات کتاب خوانی با جوایز نفیس
1-3- جهت دهی به پژوهش ها و تحقیقات دانشجویان
- ۹۵/۰۱/۲۸