پروژه تحقیق بررسی تاثیر خدمات مشاوره در دوره آموزشی متوسطه تحت pdf دارای 110 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پروژه تحقیق بررسی تاثیر خدمات مشاوره در دوره آموزشی متوسطه تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه پروژه تحقیق بررسی تاثیر خدمات مشاوره در دوره آموزشی متوسطه تحت pdf
فصل اول ( مقدمات وکلیات )
چکیده
مقدمه
اهمیت و ضرورت مطالعه
بیان مساله
اهداف تحقیق
سوال کلی
فرضیه
تعریف اصطلاحات
فصل دوم ( ادبیات تحقیق )
مرور مطالعاتی در ایران
مرور مطالعاتی در خارج
تاریخجه راهنمایی در جهان
برنامه راهنمایی ومشاوره بعد از انقلاب
راهنمایی ومشاوره در اسلام
عوامل موثر در پیدایش نهضت راهنمایی
نظریه های مهم راهنمایی ومشاوره
تعاریف مشاوره
انواع مشاوره
فنون مشاوره
لزوم مشاوره در آموزش وپرورش
راهنمایی در دبیرستان 14 تا 18 سالگی
مقایسه راهنمایی و شماوره و روان درمانی
آشنایی با پاره ای از مشکلات رفتاری دانش آموزان
فهرست فعالیتها و وظایف مشاور در دبیرستان
فصل سوم ( روش تحقیق )
مقدمه
روش تحقیق
جامعه آماری
روش نمونه گیری تحقیق
حجم نمونه روش آماری ابزار تحقیق
متغییرهای تحقیق
فصل چهارم ( تجزیه و تحلیل داده ها )
مقدمه
جداول 72-
تجزیه و تحلیل داده های سوال پژوهشی شماره
نمودار شماره
تجزیه و تحلیل داده های سوال پژوهشی شماره
نمودار شماره
تجزیه و تحلیل داده های سوال پژوهشی شماره
نمودار شماره
تجزیه و تحلیل داده های سوال پژوهشی شماره
نمودار شماره
تجزیه و تحلیل داده های سوال پژوهشی شماره
نمودار شماره
فصل پنجم ( نتیجه گیری )
نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیتهای تحقیق
منابع
پرسشنامه
بخشی از منابع و مراجع پروژه پروژه تحقیق بررسی تاثیر خدمات مشاوره در دوره آموزشی متوسطه تحت pdf
1)شفیع آبادی.عبدا;(نظریه های مشاوران وروان درمانی.مرکزنشر دانشگاهی 1384
2)بروس کوئن . مبانی جامعه شناسی , ترجمه دکتر غلامعباس توسلی و رضا فاضل , انتشارات سمت
3) حسینی – سید مهدی – اصول روش های راهنمایی و مشاوره – انتشارات دانشگاه آزاد
4)حسینی- سید مهدی – راهنمایی تحصیلی و قسمت های مختلف آن انتشارات رشد
5) نوابی نژاد – شکوه – راهنمایی مشاور . انتشارات معاصر
6) اردبیلی – یوسف – اصول و فنون راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش . انتشارات بعثت
7) شریفی–حسن پاشا–روشهای تحقیق درعلوم رفتاری,انتشارات رشد
8)براهنی–محمدتقی–مبانی آزمون های روانی-انتشارات دانشگاه تهران
9)نبوی–بهروز-مقدمه ای پرورشهای تحقیق درعلوم اجتماعی–انتشارات فروردین
مقدمه
(1) شکی نیست که به موازات گسترش اجتماع و پیچیدگی نهادهای آن مشکلاتی بروز می کند و چیزهای نوی ضرورت می یابد که قبلا نیازی بدان احساس نفی شده است مثلا در جوامع پیچیده روابط اجتماعی سست که می شود افراد همبستگی عاطفی خود را که در پاره ای موارد می تواند مشکل گشای ناراحتی های روحی باشد از دست می دهد
در نهاد خانواده به علت افزایش سطح گرفتاریهای مشغلی پدر و مادر مسئولیت هر یک از افراد خانواده در امور مربوط به خود روابط خانواده و علایق و وابستگی عاطفی آنها با یکدیگر نیز قدرت و شدت خود را از دست می دهد و والدین کمتر فرصت می کنند به درد و دل فرزندان خود گوش دهد . در نتیجه انتظار والدین از مدرسه و نظام تعلیم و تربیت جامعه بالا می رود و والدین بیش از بیش می خواهند که مدرسه پاره ای از مسئولیتهایی آنها را با اهداف خدمات ویژه ای به عهده بگیرند
اگر نظام آموزش و پروش کشور را به عنوان دو بال یک پرنده قلمداد کنیم که یک بال آن فرایند آموزش و تنوع آن و بال دیگر فرایند پرورش با هم اهمیت و تقدم آن را در بر گرفته باشد می توان گسترده کار مشاور را در نظام جدید آموزش متوسطه بازیافت و فراتر از همدانیها نقشی است که مشاور به عنوان یک عنصر موثر در نظام جدید آموزشی دارد
اهمیت و ضرورت مطالعه
(1) برای یادگیری علائق و استعدادهای دانش آموزان و به منظور ایجاد ارتباط مطلوب با محیط راهنمایی شغلی انتخاب رشته مناسب تحصیلی و حل مشکلات و مسائل عاطفی روانی دانش آموزان وجود فردی بعنوان مشاور در مدارس کاملا ضروری به نظر می رسد در این طریق وزارت آموزش و پرورش اقدام به ترتیب و تعلیم مشاورانی کرده است که حداقل در سطح دبیرستانها بتوانند به ارشاد و راهنمایی دانش آموزان در زمینه های مختلف بپردازند و خدمات مشاوره ای ارائه دهند
از آنجا که مشاوره از دیرباز انسانها به دلایل گوناگون مورد نیاز بوده وتنها اختصاص به دانش آموزان نداشته است لذا در هر زمان با ساختارهای متفاوت ومتناسب با ضرورتهای عصر خود وجود داشته است در حال حاضر نیز رشد شتابان جوامع بشری درزمینه های علمی ,تکنولوژی و فرهنگی و گسترش پدیده هایی چون مهاجرت , فرهنگ , فقر و پی آمدهای آسیب زای آنها نیازبه مشاوره به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر مطرح می سازد
در کشور ما علاوه به عوامل بالا دلایل متعددی وجود دارد که مبین ضرورت توجه به خدمات مختلف راهنمایی و مشاوره در نظام آموزش و پرورش است از جمله دلایل عبارتند از : افزایش جمعیت بویژه جوانی جمعیت و نیاز مبرم آنها به خدمات راهنمایی و مشاوره و افزایش دانش آموزان در مدارس توزیع نامتعادل دانش آموزان در شاخه ها و رشته های تحصیلی , علت تحصیلی در دوره های مختلف تحصیلی
فلذا ضرورت و اهمیت پرداختن به این موضوع مهم ملا اصلی پژوهش حاضر و انگیزه های اصلی پژوهشگر و ارائه آن می باشد
بیان مسئله
با اجرای نظام آموزش در دبیرستان های برای راهنمایی دانش آموزان به رشته های مختلف تحصیلی و حل مسائل و مشکلات روانی , عاطفی , اجتماعی , و اخلاقی آنان وجود مشاوران بیش از بیش احساس شد و مقرر گردید در همه دبیرستانهای مشاوران حضور داشته باشند تا بتوانند نسبت به راهنمایی تحصیلی دانش آموزان اهتمام ورزند با توجه به اینکه تاکنون پیرامون موضوع پژوهشهای تقریبا نزدیک به آن انجام شده اما از آنجا که در زمان گذشته و مکان دیگری صورت گرفته اند و نتایج بعضی دیگر از تحقیقات نشان دهنده عدم موفقیت مشاورین در حل مشکلات تحصیلی , شغلی ها , شخصی و خانوادگی دانش آموزان است و با وجود مشکلات دانش آموزان در زمینه های مختلف تحصیلی , شغلی , شخصی و خانوادگی و ضرورت توجه به این مشکلات محقق و به درستی تاثیر خدمات مشاوره ای به عملکرد دانش آموزان و نیز سنجش نظر دانش آموزان در میزان موفقیت عملکرد مشاوران در حل مشکلات آنان در شهر اراک است
اهداف تحقیق
با توجه به اهمیت وجودی مشاوره در آموزش و پروش و نیز نقش آن در تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص کشور اهدافی که در این تحقیق دنبال می شوند عبارتند از
1) شناسایی نقش مشاوره در دبیرستانهای نظام جدید شهر اراک
2) دست یابی به نظرات دانش آموزان دبیرستانی در رابطه با نقش مشاوره به منظور شناخت در زمینه موضوع تحقیق
3) دست یابی به میزان نقش مشاوران در شناخت استعدادهای دانش آموزان
4) دست یابی برمیزان تشکیل وتاثیر مشاوره فردی وگروهی توسط مشاورین
سوال تحقیق
آیا بین دانش آموزان و مشاوران در شناخت و رفع مشکلات اخلاقی – خانوادگی – تحصیلی وجود دارد ؟
بیان فرضیه
1) بین مشاوران و دانش آموزان ارتباط معناداری وجود دارد
2) بین مشاوران و دانش آموزان در شناخت و رفع مشکلات اخلاقی – خانوادگی و تحصیلی رابطه معنا داری وجود دارد
3) دانش آموزان مشاور را در هدایت تحصیلی خود موفق می دانند
4) دانش آموزان مشاوران را در شناخت مشاغل به آنها موفق می دانند
5) دانش آموزان مشاوران در تشکیل جلسات فردی و گروهی در مدرسه موفق می دانند
تعریف اصطلاحات
(1) مشاور ( counseling) : مشاور در آموزش و پرورش فردی است که با مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی در یکی از رشته های راهنمایی و مشاوره , روان شناسی و یا علوم تربیتی که با ابلاغ رسمی اداره متبوع در دبیرستانهای مقطع متوسطه مشغول به انجام وظیفه باشد
2) مشاوره ( counseling)
(2) مشاوره تعاملی بین مراجع و مشاور است که بدان وسیله به مراجع کمک می شود تا پس از شناخت خویش تصمیمات معقول و مقبولی اتخاذ کند
3) راهنمایی
(3) راهنمایی کمک و یاری کردن به فرد است تا بتواند با علم و اگاهی تصمیات درست بگیرد
- ۹۵/۰۱/۲۸