پروژه تحقیق آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی تحت pdf دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پروژه تحقیق آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی تحت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه پروژه تحقیق آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی تحت pdf
مقدمه
چکیده
آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی
اصول حاکم بر نظام آموزش و پرورش ایران اسلامی
اول: کلیات
دوم: معلم مشتمل بر 10 اصل
سوم: دانش آموز
چهارم : مدیریت ، سازمان و تشکیلات مشارکت
منابع و مأخذ
بخشی از منابع و مراجع پروژه پروژه تحقیق آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی تحت pdf
نیکزاد، محمود ، اصول کاربردی نظریه ای تربیتی، ناشر پشوتن، تهران چاپ دوم، 1386
وکیلیان ، منوچهر، تاریخ آموزش و پرورش دراسلام و ایران ، ناشر دانشگاه پیام نور، تهران، چاپ هشتم آزمایشی ، 1390
مقدمه
نظام آموزش و پرورش ایران اسلامی بی شک یکی از مهم ترین نظام های کشور است که نقش بسیار مهمی در تعیین سرنوشت افراد کشور و همچنین آینده ی ایران اسلامی را دارد. هر نظامی دارای اصول و مبانی و قواعد خاص خود است که آن اصول و قواعد محور هر نوع تصمیم گیری است و طرح و برنامه ها بر پایه آن اصول شکل می گیرد و به مرحله اجرا می رسد. و پای بندی به آن اصول بر افراد عضو آن نظام نیز دارای اصول و قواعدی است که شناخت آن اصول بر همه ی افراد عضو این نظام لازم است
اصول حاکم بر نظام آموزش و پرورش در برگیرنده سیاست های کلی و مهم اولویت ها جهت گیری ها و چگونگی سازماندهی و ساختار کلی و اجرای نظام آموزش و پرورش است. این اصول راه دستیابی به اهداف را نشان می دهد و در تدوین آن ها، با تکیه بر مبانی تعلیم و تربیت و بهره گیری از تعالیم عالیه دین مبین اسلام و مفاد قانون اساسی کشور، از دستاوردهای صاحب نظران ودست اندرکاران و پیشرفت های دیگر کشورهای جهان در زمینه آموزش و پرورش استفاده شده است(نیکزاد،1385،ص 175)
مجموعه خط مشی ها و شیوه ها و نکات مهم ، تنها به عنوان نمونه آورده شده است و از طرفی کوشش شده است هر اصل پیرامون موضوع مشخص تدوین گردد، اما به سبب وابستگی اصول با یکدیگر و پیوند آن ها با اهداف و مبانی ، پاره ای از سیاست ها یا شیوه های اجرایی به چند اصل مربوط می شوند و ناگزیر در چند جا تکرار شده اند (نیکزاد،1385،ص 175)
چکیده
دراین مقاله ما ابتدا آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی را به طور خلاصه توضیح می دهیم سپس اصول و مبانی آموزش و پرورش ایران را بیان خواهیم کرد که در نظام آموزش و پرورش با توجه به تمام ابعاد زندگی انسان و با در نظرگرفتن ویژگی های افراد مختلف و نظام کشور که نظامی است ایرانی و اسلامی ، اصولی برای تعلیم و تربیت افراد ترتیبی داده شود و ما به عنوان قشر فرهنگی جامعه وظیفه داریم با این اصول آشنا شویم و تلاش کنیم به درستی به این اصول عمل کنیم تا نسلی را تربیت کنیم که علاوه بر موفق شدن در زندگی شخصی خود برای جامعه و کشور اسلامی ایران و دیگر شهروندان نیز افرادی مفید باشند
کلید واژه ها
آموزش ، پرورش ، اصل، دانش آموز ، معلم، نظام
آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی
پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ایجاد نظام تعلیم و تربیتی که مبتنی بر هدف های والای اسلامی و نیازهای جامعه و افراد می باشد، مسئولیتی بس سنگین و دشوار بر دوش دست اندر کاران تعلیم تربیت مملکت گذاشت تا در پرتوی اندیشه ها و تعالیم اسلام، جامعه ای اسلامی و مستقل بنا سازند، جامعه ای که در آن پرستش خدا، حرکت به سوی الله و مبارزه با هر گونه فساد و ظلم هدف های اساسی حیات انسان را تشکیل می دهند.(وکیلیان، 1390،ص131)
با چنین هدفی ،آموزش و پرورش اسلامی هم باید بنیانی محکم و شالوده ای استوار از فلسفه ، اصول و برنامه های تربیتی اسلامی بنا می شد و هم با دقت به مقتضیات و امکانات اجرایی جامعه توجه می کرد. از این رو، تلاش ها وکیلیان مجاهدت های فراوان و همه جانبه ای به عمل آمد تا تعریفی از آموزش و پرورش عرضه و هدف های مطلوب آن تعیین شود.(وکیلیان،1390،ص131)
تعریفی که دفتر همکاری حوزه و دانشگاه از آموزش و پرورش مطرح کرد عبارت بود از : فراهم کردن زمینه و عوامل مساعد برای شکوفا ساختن استعداد های انسان و حرکت تکاملی او به سوی هدفی مطلوب با برنامه ای سنجیده و حساب شده . همچنین درباره ی هدف های آموزش و پرورش که دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش طی مقاله ای در سال 1360 منتشر کرد، چنین آمده است(وکیلیان ،1390،ص131):« هدف غایی تعلیم و تربیت در اسلام ، و به تبع آن در جمهوری اسلامی، این است که مقدمات حرکت و هدایت آدمی را در صراط مستقیم پرستش پروردگار فراهم آورد و معراج او را به مرحله ی کمال انسانی تسهیل نماید و با تغییر و تربیت صحیح راه بازگشت به احسن تقویمی را که بنیاد آفرینش وی را بر آن استوار است، هموار کند به طوری که مراحل و مدارج علم و ایمان را در سایه ی عمل صالح طی کند و خود را هر لحظه به خداوند متعال که مقصد نهایی این سیر و سلوک است، نزدیک تر نماید»(معیری، 1371: ص37)
- ۹۵/۰۱/۲۸