پروژه دانلود

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه مقاله مقایسه زنان عادی و ویژه تحت pdf دارای 79 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه مقاله مقایسه زنان عادی و ویژه تحت pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه مقاله مقایسه زنان عادی و ویژه تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه مقاله مقایسه زنان عادی و ویژه تحت pdf :

مقایسه زنان عادی و ویژه

چکیده پژوهش
پژوهش حاضر به منظور مقایسه زنان عادی و ویژه پرداخته شده است . ابتدا مقدمه ای راجع به مسئله و تعریف موضوع مورد بحث پرداخته ایم . یعنی به تعریف روسپی و روسپیگری پرداخته ایم . بر هیچ کس پوشیده نیست که اهمیت مسئله فحشا و عواقب شوم آن ها را به سوی مطالعه این مساله کشانیده است . انسان در طول تاریخ از انواع انحراف ها و آسیب های اجتماعی رنج برده است و همواره در جستجوی علل و عوارض آن و رهایی از این مسائل بوده است . دادن اطلاعات پیرامون این موضوع به دختران جوان بی گناهی که ممکن است روزی بر اثر یک برخورد تصادفی یا پیش آمدی شوم به بدترین سرنوشت دچار شوند خدمت به سزایی است و جز وظایف هر شخص نسبت به اجتماعش است که باید ادا شود .

هدف از پژوهش حاضر ، شناخت عوامل موثر در جامعه و هم خانواده که زمینه ساز به فحشا کشیده شدن زن ها می شود و اینکه با استفاده از داده ها و نتایج آماری شیوع این مساله را سنجیده و گستردگی آن را مورد بررسی قرار دهد . در این تحقیق جامعه مورد مطالعه در مورد زنانی است که در مراکز و کانون اصلاح و ترتبیت ویژه زنان تحت عناوین مرکز

امیدوار و شفق نگه داری می شوند . و هم چنین زنان عادی که در کانون خانواده زندگی می کنند . روش نمونه گیری در این پژوهش روش نمونه گیری در دسترس است که تعداد نمونه در این تحقیق بالغ بر 80 نفر می باشد که 40 نفر آن ها از بین زنان ویژه و 40 نفر آن ها از بین زنان عادی انتخاب شده اند و مورد مطالعه قرار گرفته اند . و پرسشنامه را در اختیار آن ها قرار داده و این پرسشنامه ، پرسشنامه ای خود ساخته بوده است .

در این پژوهش 5 فرضیه را مد نظر قرار داده ایم که به شرح زیر می باشد :
1- مقایسه زنان عادی و ویژه از لحاظ میزان رضایتمندی زناشویی
2- مقایسه زنان عادی و ویژه از لحاظ میزان اعتقاد به مسائل مذهبی

3- مقایسه زنان عادی و ویژه از لحاظ میزان اعتماد به همسر
4- مقایسه زنان عادی و ویژه از لحاظ میزان اجبار در ازدواج

5- مقایسه زنان عادی و ویژه از لحاظ میزان تحصیلات
بعد از تجزیه و تحلیل داده های آماری به محاسبات آماری پرداخته ایم.
در این پژوهش 5 فرضیه در نظر قرار گرفتند با توجه به سطح معنی داری 05/0 p مورد تایید قرار گرفته است . در پایان نیز سعی شده خلاصه ونتیجه گیری قابل قبولی ارائه شود و پیشنهادها و راهکارهایی برای هموار کردن راه محققان بعدی ارائه شود . محدودیتها نیز از نظر پوشیده نمانده است و به بررسی آن ها پرداخته ایم و لیستی از منابع مورد استفاده در این پژوهش آورده شده است .

فصل اول
تعریف موضوع پژوهش

روسپیگری :
روسپیگری تسلیم وقاحت و بی شرمی شدن است . روسپیگری نوع خاصی از رابطه جنسی میان مرد و زن است که بر اساس برخی شرایط بر قرار ذیل است :
1- بدون قاعده و آشفته است .

2- مبتنی بر روابط پولی است .
3- مبتنی بر فقدان احساسات است . ( داریا پور. 1373 . ص 78 )

روسپی کیست ؟
روسپی زنی است که از راه خود فروشی امرار معاش می کند و جز این پیشه ای ندارد و تحت نظامات خاص این پیشه به کار خود ادامه می دهند . روسپی زن یا دختری است که به خاطر پول و برای ارضاء میل جنسی مرد به او تسلیم می شود و در این ارضاء خود نه اختیار داشته باشد و نه از نظر جنسی حظی ببرد . ( فرمانفرئیان . 1349 . ص 38 )

فحشاو بی پروایی جنسی:
اصطلاحاتی است که برای روابط هرج و مرج نامشروع که معمولاً زودگذری باشد و پس از انجام یافتن مقاربت از بین می رود وضع شده است . مفعول در اینجا غالباً دخترانی هستند که کمتر از 18 سال دارند و اگر چه ممکن است در قبال این عمل هدایا و حتی پول دریافت دارند ولی این روابط برای آنها جنبه تجاری ندارد ونمی توان فقر و احتیاج مادی را عامل آن دانست که در این پژوهش این طبقه از زنان و روابط آنها مد نظرماست زنان متاهل ، بیوه ، و یا مطلقه ای که دچار این بی بند و باری و فحشا می شوند . البته نباید زنان روپسی این 3 مورد نام برده شده را از یاد برد .

 

انواع فواحش
فواحش از دو حیطه خارج نیستند :
1- آنها که شغلشان فاحشگی است .
2- آنهایی که کار دیگری داشته و زیر این سرپوش دست به فحشا می زنند و می توان به آنها فاحشه خانگی یا فاحشه اتفاقی نام نهاد .
ریتمن فواحش را به چند دسته تقسیم می کند :
1- فاحشه های جوان که دختران 10 – 15 سال هستند .

2- دختران تلفنی که از طریق تلفن ارتباط برقرار می کنند .
3- فاحشه های بالقوه که حاضرند در ازای پول خدمات جنسی ارائه دهند ، اما شرایط برایشان مهیا نیست .
4- فواحش پیر که مراکز فساد را اداره می کنند .
5- فاحشه های غیر حرفه ای که در منازل خود ، خود فروشی می کنند .

6- ولگردان خیابانی که مسافر خانه ها و مکانهای دیگر خود فروشی می کنند .
7- درماندگان که شامل افراد معتاد به مواد مخدروالکی هستند . ( مانسینی . 1958 . ص 1369 )

بیان مساله
مقایسه مشکلات زنان ویژه و عادی استان تهران در نیمه اول سال 1385

اهمیت و ارزش موضوع
بر هیچ کس پوشیده نیست که تقریباً در همه جا زنانی برای پول خود فروشی می کنند . آیا دانستن این مطلب نباید موجب تفکر شده و انسان را وادار به درک عمل اجتماعی و خاص این موضوع نماید . به عبارت دیگر چه وقت ، کجا و به چه نحو و چرا زنی تن به خود فروشی می دهد ؟ آیا باید تاثیر این موضوع را در اجتماع نادیده بگیریم و یا با درک صحیح و روش قاطع در رفع این درد اجتماعی کوشا باشیم . انسان در طول تاریخ از انواع انحراف ها و آسیب های اجتماعی رنج برده است و همواره در جستجوی علل و عوارض آن و رهایی از این مسائل

بوده است . ( ستوده 1372 . ص 8 ) . برای کسانی که به کار تعلیم و تربیت مشغولند و با جوانان سر و کار دارند مساله فحشا پیوسته باعث تفکر و نگرانی می باشد و عمق این درد هولناک اجتماع که به مراتب از مرض سرطان خطرناک تر است کاملاً مخفی و ناشناخته می باشد . دادن اطلاعات پیرامون این موضوع به دختران جوان بی گناهی که ممکن است روزی بر اثر یک برخورد تصادفی یا پیش آمدی شوم به بدترین سرنوشت ها دچار شوند خدمت بسزایی است که جز به وظایف دینی هر شخصی نسبت به اجتماعش است که باید ادا شود . تردید نیست که مهم ترین علت سقوط زنان و دختران جوان و ساده دل ، گرفتار شدن آنان درپنجه های بی رحم دستگاه فحشا ، عدم اطلاع و زودباوری و فریب خوردن است . ( مانسینی ، فروغ ، شهاب 1377 )

اجتماع نمی تواند نسبت به عواقب وخیم عمل فحشا از لحاظ بهداشتی و خطر سرایت امراض مقاربتی بی تفاوت بماند . خصواً در این زمان که بیماریهایی هم چون ایدز و هپاتیت به راحتی از راه تماس های نامطمئن و پر خطر منتقل می شود و امکان آلوده کردن هدفدار را دارند . نباید تا تاثیر گذاری فحشا غافل ماند . هم چنین یک مادر فاحشه چه تاثیری می تواند بر روی فرزندخود بگذارد . آیا نباید به این مساله توجه کرد که او یک دختر فاحشه و یک پسر ابالی تحویل جامعه می دهد و آینده ای شوم برای فرزندان خود رقم می زند .
رجعت یک فاحشه و اصلاح زندگی او در اجتماع تنها بوسیله مقررات قانونی و حتی بوسیله بودجه هنگفت میسر نیست و این مساله بیشتر جنبه اخلاقی دارد . در وضع فعلی فقط مقدار زیادی اراده و حس نیت رایگان لازم است . . ( مانسینی . فروغ . شهاب 1377 . ص 197 )

 

هدف های پژوهش
بطورکلی در این پژوهش 2 هدف هدف عمده مد نظر قرار گرفتند :
الف ) هدف نظری : شناخت عوامل موثر هم در جامعه و هم در خانواده که زمینه ساز به فحشا کشیده شدن زنها بعد از این که ازدواج می کنند:
1- عوامل اجتماعی دخیل در به فحشا کشیدن زن ها .
2- عوامل خانوادگی که راه را برای انحراف هموار کردند .

3- راهکارهایی ارائه شود که بتوان هر چند ناچیزاز اشاعه این انحراف جلوگیری شود .
4- این پژوهش امید دارد بتواند برای تحقیقات بعدی سرآغاز و یک پیشینه باشد و راهی را برای پرداخت به این مشکلات جامعه بازکرده باشد .
ب) هدف عملی با استفاده از داده ها و نتایج آماری :

1- شیوع این مساله را سنجیده و گستردگی آن را مورد بررسی قرار دهد .
2- بعنوان یک پژوهش که پرسش نامه را بعنوان وسیله سنجش خود انتخاب کرده اطلاعات و مسائلی را که در جایی دیگر مجال مطرح شدن آنها وجود ندارد ارائه دهد .
3- زنگ خطری باشد برای خانواده ها و مسئولین که از زنان و دختران تنها و بی پناه در جامعه غافل نشوند .

فرضیه ها و سوالات پژوهش :
1- آیا فقر و احتیاج مالی دلیل قانع کننده ای برای به فحشا کشیده شدن است ؟
2- مسائل معنوی و دین تا چه حد افراد را از انحراف دور نگه می دارد ؟
3- آیا جبر اجتماعی و محیط زمینه ساز گرایش به فحشا محسوب می شود ؟

4- ازدواج تا چه حد می تواند فرد را از انحراف و فحشا دور کند؟
5- آیا ازدواج های اجباری می تواند زن را به فحشا بکشاند ؟

6- آیا می توان عدم رضایت زناشویی را از دلایل انحراف زن متاهل دانست ؟
7- خانواده و پدر و مادر چه تاثیری در انحراف افراد دارد و زمینه خانوادگی تا چه حد موثر است ؟
8- آیا طلاق و از بین رفتن مؤاى زنان می تواند از عوامل ازدیاد فحشا در جامعه باشد ؟

متغیرهای مورد مطالعه
متغییر یک یا چند مفهوم است که بیش از 2 یا چند ارزش با عدد به آن اختصاص داده می شود و ویژگی هایی را که پژوهشگر مشاهده یا اندازه گیری می کند متغییر نامیده می شود . ( دلاور . 1376 . ص 35 )
متغیر وابسته :
متغیری است که مشاهده یا اندازه گیری می شود تا متغیر مستقل بر آن مشخص شود . ( دلاور 1376 ، ص 36 )
متغیر مستقل :

متغیری است که از طریق آن متغیر وابسته تبیین یا پیش بینی می شود به این متغیر ، محرک یا درون داد نیز گفته می شود ، متغیری است که توسط پژوهش گردست کاری می شود تا تاثیر یا رابطه آن با متغیر دیگر اندازه گیری شود . ( دلاور ، 1367 ، ص 36 )
در این پژوهش عواملی هم چون اقتصادی ، مذهبی ، فرهنگی ،اجتماعی ، خانوادگی به عنوان متغیر مستقل مطرح است .
متغیر کنترل :

متغیری است که تاثیر آن در تعیین رابطه بین متغیر های مستقل و وابسته باید خنثی و یا ثابت نگه داشته شود . ( تاکمن ، 1978)
در این پژوهش مسئله ازدواج این زن ها باید بعنوان متغیر کنترل ثابت نگه داشته شود . یعنی این که تمام این زن ها باید ازدواج کرده باشند . متاهل یا مطلقه یا بیوه باشند و بعد از اینکه ازدواج کرده اند به فحشا روی آورده اند و قبل از ازدواج دارای این انحراف نبوده اند .
متغیر مزاحم :

متغیری است که به صورت فرضی بر پدیده مشاهده شدن تاثیر می گذارد ولی قابل مشاهده و اندازه گیری و دستکاری نیست و تاثیر باید از طریق تاثیر متغیرهای مستقل و تعدیل کننده بر رویدادهای قابل مشاهده مشخص شود . ( تاکمن 1978)
برای این پژوهش مسائلی از قبیل سوگیریهای بد اجتماعی ، افکار عمومی ، شرایط بد برای پر کردن پرسش نامه و سختی و مشقت کار و تاثیرات سوء بر محقق بعنوان متغیر مزاحم مطرح است .

 

بیان فرضیه
1- از لحاظ میزان رضایت زناشویی بین زنان عادی و ویژه تفاوت معنا داری وجود دارد .
2- از لحاظ میزان اعتقاد به مسائل مذهبی ، بین زنان عادی و ویژه تفاوت معناداری وجود دارد .
3- از لحاظ میزان اعتماد به همسر بین زنان عادی و ویژه تفاوت معنا داری وجو دارد .
4- از لحاظ میزان اجبار در ازدواج بین زنان عادی و ویژه تفاوت معنا داری وجود دارد .
5- از لحاظ میزان تحصیلات بین زنان عادی و ویژه تفاوت معنا داری وجود دارد .

 

تعریف عملیاتی متغیر ها
1- روسپی : زنی که از راه خود فروشی امرار معاش می کند و جز این پیشه ای نداشته باشد و تحت نظامات خاص این پیشه به کار خود ادامه دهد .
2- روسپیگری : پیشه روسپیگران
3- روسپیان خیابانی : زنانی که مکان ثابتی برای پیشه خود ندارند و در خیابانای سطح شهر به روسپیگری مشغولند .
4- واسطه ها : مردان یا زنانی که برای روسپیان مشتری می برند و در ازای آن پولی از مشتریان یا روسپی یا هر دو دریافت می کنند .
5- ارتکاب جرم : دست زدن به عمل غیر قانونی که منجر به تعقیب و مجازات شده باشد .
6- محل فساد : اماکنی که برقراری آن را قانون منع کرده باشد و اعمالی که در آن اماکن واقع می شود موجب تباهی و آسیب اجتماعی گردد .
7- زنان مطلقه : زنانی که بنا به هر دلیلی به طور قانونی ازر همسر خود جدا شده باشند و این طلاق بر اساس قوانین رایج ممکن اتفاق افتاده باشد .
8- زنان بیوه : زنانی که همسر آنها فوت شده باشد و به عقد مرد دیگری در نیامده باشند .
9- زنان متاهل : زنی که دارای همسر قانونی است و با توجه به قوانین به عقد دائم یا موقت مردی درآمده باشد .
10-ازدواج اجباری : ازدواجی که بنا به هر دلیلی بدون میل و رغبت یکی از زوجین اتفاق بیافتد .

فصل دوم
ادبیات و پیشینه پژوهش

روسپیگری از کهن ترین و با سابقه ترین انحرافات بشری است که رد پای آن را می توان در طول تاریخ مشاهده کرد . متجاوز از چهار هزار سال پیش در تاریخ مصر از این پدیده نام برده شده است . این آسیب اجتماعی در میان آشوریان ، بایلیان وعبریان رایج بوده است . در دین مبین اسلام ، انحراف جنسی عملی زشت ومذموم به حساب آمده و در آیات متعدد ، مجدد رفتار مذکور منع شده است . در طول تاریخ از جمله جماعتی که در کنار برخی از لشکر و سپاه سرافراز فاتحان حرکت می کردند همین روسپیان بوده اند . بعلاوه در مواقعی نیز از نتایج دهشت آور فتح بلاد رواج روسپیگری بوده است . ( زند مقدم . 1365ص 40)

روسپیگری گرچه از حرفه های کرض است نسبتاً تازه پیدا شده است و تاریخ آن از زمان پیدایش موفقیت و مالکیت خصوصی و ازبین رفتن آزادی عمل جنسی پیش از زناشویی دورتر نمی روند . آری . گاه گاهی در اینجا و آنجا دخترانی بنظر می رسیدند که خود را می فروختند تا جهیزی تهیه کنند یا پولی برای پیش کش کردن به معابد بدست آورند . ( ویل دورانت . 1997 . ص 56 )

مفهوم عفت از آن چیزهاست که تازه پیدا شده است . آنچه دختربکر در زمانهای اولیه از آن نگرانی داشت از دست دادن بکارت نبود . بلکه از آن می ترسیدند که مبادا شایع شود فلان دختر « ناز » است . اگر زنی پیش از ازدواج فرزندی می آورد این عمل بیشتر به شوهر رفتن وی کمک می کرد چون آنگاه معلوم می شد این زن عقیم نیست . حتی اجتماعات اولیه پیش از ظهور مالکیت خصوص ، به دختر بکر با نظر تحقیر می نگریستند و این را دلیل عدم توجه مردان می دانستند .دربنت مادران با کمال جدیت دنبال کسی می گردند که مهر بکارت از دخترانشان بردارد . اگر چنین نشود قادر به رفتن به خانه شوهر نخواهند بود . آیا چه شد که بکارت که روزی قبیح و گناهی محسوب می شد امروز جزو فضائل به شمار می رود ؟

بدون شک هنگامی که مالکیت خصوصی در جریان زندگی حاکم گردید در امر بکارت هم این تحول به وقوع پیوست . هنگامیکه مرد مالک زن شد می خواست که مالکیت برای مدت بیش از ازدواج امتداد پیدا کند . به همین جهت لازم شد که زن در دوران پیش از ازدواج هم عفت را برای شوهر و مالک آینده خود نگاه دارد . بکارت نشانه امانت وفاداری زن نسبت به شوهر شد . چه مردان نسبت به چنین امانتی محتاج بودند تا ترس و نگرانی آنان از این که اموالشان به بچه های نا مشروع برسد مرتفع گردد ولی مردان هرگز درصدد آن نیفتاده اند که چنین قیودی را نیز خود مراعات کنند . در تمام تاریخ حتی یک نمونه نمی توان یافت که اجتماعی از مرد خواسته باشد که تا هنگام ازدواج عفت خود را حفظ کند در هیچ یک از زبان های عالم نمی توان لغتی یافت که معنی آن مرد کبر باشد .هاله بکارت همیشه برگرد سر صورت دختران دیده شده و از بسیاری جهات سبب خرد کردن و از پای درآوردن آنان شده است . ( ویل دورانت . 1997 . ص 54 )

با پیشرفت مالکیت خصوصی ، زنا ، که

سابق بر آن از گناهان صغیره به شمار می رفت در زمره ی گناهان کبیره قرار گرفت . هنگامی که مرد به مالکیت خصوصی رسید نه تنها از زن وفاداری کامل می خواست بلکه به این زودی به این نکته متوجه شد که زن نیز ملک اوست . حتی وقتی که زن خود را ، از لحاظ جسم و روح خود می دانست . زنده سوزی مرحله نهایی از طرز تفکر بود . زن را مجبور می ساخت با سایر اشیا مرد پس از مردن وی در قبر برود و با او دفن شود . ( ویل دورانت . 1997 . ص 60 )

ابعاد تاریخی فحشا
در جوامع باستانی قدیمی ترین نوع فحشا یا روسپیگری شیوه ای بود که ارتباط نزدیک با مواضع اعتقادی داشت مثلاً مردم مصر و بابل بر این باور بودند که روابط جنسی با یک کشیک موجب نزدیک شدن به خدا می شود . زنان شهر بابل خواه عفیفه ، صالحه و خواه زاییده و طالعه باید یک مرتبه به معبد بسپارند که به مصارف خیریه برسانند .
در معبد رسمی شایع بود که دوشیزگان به هنگام معینی از سال های زندگی وارد معبد آناهیتا شده و خود را در اختیار مراجعان و خواهندگان قرار می دادند . و این کار یک عمل مقدس و فربه مذهبی محسوب می شد و ازدواج برای هر دوشیزه مستلزم گذراندن چنین دورانی بود . ( باستانی باریزی 1365 ، ص 327)

در آتن اگر جوانان احیاناً با زنان فاحشه بیامیزند ننگی به آنان تعلق نمی گیرد و حتی اگر مردی زن دار فاحشه ای را تحت حمایت خود بگیرند به عقاب اخلاقی دچار نمی شوند . جز آنکه در خانه زنش به تلخی سرزنشش خواهد کرد و در شهر زنش اندکی آلوده خواهد شد . اتن فاحشگی را به رسمیت می شناسد و از هر کس که بدان کار مشغول شود ، مالیات می گیرد . ( علوى . 1377 . ص 89 )

عالی ترین بقه روسپیان یونانی ، فواحش ممتازند . این طبقه بر خلاف پست ترین طبقه فواحش که غالباً نژاد شرقی دارند ، معمولاً جزء طبقه شهروندانند . ولی مقام و احترام خود را از دست داه و یا از انزوالی که مخصوص دوشیزگان و زنان آتنی است گریخته اند . روسپیان ممتاز مستقلاً در خانه های خود بسر می برند و ازعشاق خویش در آنجا پذیرایی می کنند . گرچه طبیعتاً گیسوانشان خرمایی رنگ است لیکن به گمان آنکه مردم آتن موبور را بهتر می پسندند آن را طلایی می کنند . با جامه های گل دارجلوه گری می کنند و گویا قانون آن را بدین کار مجبور داشته است ( ویل دورانت . 1997 ص 2 )

رومیان نیز مانند یونانیان ، توسل مردان به روسپیان به سهولت می بخشودند این حرفه را قانون ساخته بودند . فاحشه خانه به موجب قانون در خارج از حصار شهر قرار داشت و فقط شبها می توانست مشتری بپذیرند روسپیان نام خود را توسط دستیاران دادستان ثبت می کردند و مکلف بودند به جای پیراهن بلند جبه بپوشند . برخی از زنان نام خود را بعنوان روسپی ثبت می کردند تا از مجازات قانونی زنان مکشوف بگریزند . دستمزد روسپیان را چنان ترتیب داده بودند که هرزگی در دسترس همه قرار گیرد اما در این هنگام تعداد روسپیان تحصیل کرده که سعی داشتند با شعله و داشتن موسیقی و رقص و مکالمه آمیخته با فهم و دانش جلب مشتری کند ، رو به افزایش بود ، برای یافتن این قوانین سهل الوصول ، کسی حاجت به خد وجاز حصار نداشت . موتلفان مسیحی چنان ادعا کرده اند که در داخل صحن معابد روم ، فحشا انجام گرفت . شاهد نیز موجود بود .
شریعت اسلامی برای اشباع غریزه جنسی منفذهای بسیار گشوده است . بدین جهت در دوران پیامبر و خلفای راشدین فحشا بسیار کم بودولی افراط درکارهای شهوانی مستلزم وسایل تحریک است بدین جهت زنان رقصانه در زندگی مردان حتی آنها که زنان مکرر داشتند اهمیتی یافتند چون ادبیات مسلمانی برای استماع و اطلاع مردان بود قسمتی از آن در سقراط و ابتذال کم از ادبیات مردان در بلاد مسیحی نیست .

در این قسم ادبیات فراوان است . شریعتی اسلام زنا و لواط را با اعدام مجازات می دهد ولی فزونی ثروت حد زنا را تخفیف داد و به سی تازیانه رسانید و حکام غالباً لواط را ندیده گرفتند ( عماری . ص 84)
ارتباط اعراب با ایران از موجبات رواج حجاب و لئاط قلمرو اسلام بود از عریان و دلفریبی زن بیم داشتند و پیوسته دلباخته آن بودند و نفوذ طبیعی را با تردید معمولی مردان درباره عفاف و فضیلت زنان تلافی می کردند عمر به قوم خود می گفت با زنان مشورت کنید و خلاف رای ایشان رفتار کنید . ولی به قرن اول هجری مسلمان زن را به حجاب وارد نکردند . مردان و زنان با یک دیگر ملاقات می کردند و در کوچه ها پهلو به پهلو می رفتند و در مسجد با هم نماز می خواندند . ( عماری . ص 84)


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • ۹۵/۰۷/۰۴
  • علی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بی پیپر | دانشجو یار | مرکز پایان نامه های فردوسی | نشر ایلیا | پی سی دانلود | مرکز پروژه های دانشجویی | دانشجو | مرکز دانلود | پایانامه دانشجویی | جزوه های درسی | دانلود فایل ورد و پاورپوینت | پایان نامه ها | ایران پروژه | پروژه دات کام | دانلود رایگان فایل |