پروژه دانلود

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه تحقیق در مورد گرنیکای پیکاسو تحت pdf دارای 19 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه تحقیق در مورد گرنیکای پیکاسو تحت pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه تحقیق در مورد گرنیکای پیکاسو تحت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه تحقیق در مورد گرنیکای پیکاسو تحت pdf :

دیرگاهی است که هنر دیگر عظیم و یادمانی نیست . برای یادمانی بودن ، آن چنان که هنر میکل آنژ یا روبنس بود، عصر می بایست احساسی از شکوه و افتخار داشته باشد . هنرمند می بایست به همنوعان خود ایمان و به تمدنی که به آن تعلق دارد اعتقاد داشته باشد .

چنین نگرشی در جهان معاصر ممکن نیست – یا دست کم در جهان اروپای غربی ما میسر نیست . ما بزرگترین جنگ تاریخ را از سر گذارنده ایم اما دیدیم که این جنگ با هزاران یادمان پست، دروغین و اساسا غیر قهرمانی تجلیل شد . ده میلیون انسان جان باختند اما هیچ نفخه الهامی از اجساد مرده انان برنخاست . تنها خرده تقلایی برای بستن قراردادها و پرداخت پاداش ها و نیز تمایلی آشکار برای بیشترین استفاده سود جویانه از ثمره های قهرمان گرایی انجام گرفت .

الهام بخش هنر یادمانی اعمال خلاقانه است . ممکن است گاه هنرمند فریب بخورد با این همه در توهم خود با عصر خویش شریک است . هنرمند در حالتی از ایمان، خلاقیت و ایمان خوشبینانه می زید . اما در عصر ما حتی یک توهم قابل دفاع وجود ندارد . وقتی این سخن را بر سرزبان ها می اندازند که یک قهرمـان بزرگ مسیحی ،

جنگ صلیبی تـازه ای را بـه هـوای ایمـان رهبـری می کند حتی پیروان او نیز فریب نمی خورند . چرا که جنگجوی صلیبی به مـدد مراکشی هـای بی ایمان و نیز بمب ها و تـانک های فاشیست ها نمی جنگـد . و هنگامی کـه جمهـوری اعـلام می کند که جنگ برای دفاع از آزادی و برابری در گرفته است ما ناگزیر شک می کنیم که آیا این ارزش ها ، با آن شیوه های استبدادی که برای تحقق آنها به کار گرفته شده است ، دوام خواهد کرد . هنرمند در فروترین پایه منزلت و اقتداری که تاکنون در سراسر تاریخ تمدن داشته است ناچار است در کسانی که او را خوار داشته اند شک کند .

تنها یادمان منطقی این عصر یک نوع یادمان منفی خواهد بود : یادمانی برای سرخوردگی ، برای نومیدی ، برای ویرانی . از این رو ناگریز بود که بزرگترین هنرمند زمانه ما به چنین نتیجه ای رانده شود . هنرمند که از اثبات های خلاقه خود سرخورده است و بر اثر جبونی ها و عادات و رسوم زمانه افق دید و ظرفیتش محدود شده است در نهایت امر تنها می تواند یادمانی برای آن نیروهای شر بسازد که می کوشند بر زندگی چیرگی یابند : یادمان اعتراض . هنگامی که این نیروها بر سرزمین مادری شکوه و افتخار است نابود می کنند ، انگیزه اعتراض شکوه و ظمتی یادمنی به خود می گیرد . دیوار نگاره بزرگ پیکاسو یادمانی برای ویرانی ، فریادی از خشم و وحشت است که روح نبوغ عظمت بیشتری بدان می بخشد .

گفته اند که این نقاشی پوشیده و مبهم است ، که نمی تواند کششی برای سرباز جمهوری خواه ، مرد کوچه و بازار و رزمنده کمونیستی که در سلول زندان به سر می برد داشته باشد ؛ اما واقعیت این است که عناصر این نقاشی روشن و آشکارا نمادین است . روشنایی روز و شب صحنه ای از وحشت و ویرانی را می نمایاند : اسب شکم دریده ، بدن های درهم تنیده مردان و زنان بخشی از کار را آشکار می کند که در پس زمینه آن گاوی خشمگین پیروزمندانه سر برگردانده و بر اثر قدرت ابلهانه و شهوت چهره در هم کشیده است ؛ در همان حال حقیقت که سیمایش چون صورتکی تراژیک همه خلوص کلاسیک را در خود دارد از پنجره سر بیرون کرده . پرتوچراغ
خود رابر بر همه کشتگان می کسترد . این پرده نقاشی بزرگ سرشار از شفقت و وحشت است با این همه بر سراسر آن زیبایی و ظرافتی نا گفتنی تعبیه شده است که حاصل تعادل پالایش یافته این عناصر است .
در این تمثیل نه تنها گرنیکا که اسپانیا ، نه تنها اسپانیا که کل اروپا تجسم یاقته شده است . این جا جلجتای مدرن است . درد و عذاب در ویرانه های شفقت و ایمان انسان است که بر اثر بمب فرو پاشیده شده است . این تصویری مذهبی است که اگر نه با همان گونه شور و حرارت ، باری با همان درجه از شور و اشتیاق نقاشی شده است که الهام بخش گرو نِوالد و استاد پی یتای آوینیون ، وان ایک و بلینی بود .
کافی نیست که پیکاسوی این تابلو را با گویای مصیبتهای جنگ مقایسه کنیم . گویا نیز هنرمند و بشر دوستی بزرگ بود ؛ اما واکنش هایش فرد گرایانه بود ، ابزارهایش طنز آمیز ، هجو آلود و ریشخند آمیز بود . پیکاسو کلی تر است نمادهای او مانند نمادهای همر ، دانته و سروانتس پیش پا افتاده است زیرا تنها هنگامی که بیشترین پیش پا افتادگی با پدیدترن شور و عاطفه سرشار شود اثر هنری بزرگ ، زاده می شود ؛ اثری که از همه مکتبها و مقولات می گذرد و همین که زاده شد جاودانه خواهد زیست .

دیوار نگاره گرنیکا
پیکاسو و اعتراض اجتماعی
ورنون کلارک
ما مردانی تهی مایه ایم
مردانی کاه آگن
که به هم تکیه داده ایم .
تی . سی . الیوت

در 28 آوریل 1937 متحدان آلمانی ژنرال فرانکو با بمب افکن های یونکر آلمانی خود بر فراز شهر باسکی گرانیکا پدیدار شدند و در اندک زمانی این زیارتگاه باستانی را به قتلگاه تبدیل کردند . آقای آلفرد . اچ . بار از موزه هنر معاصر نیو یورک می گوید :« پیــکاسو بی درنــگ انتقامــی هنر مندانه تدارک دید .» به راستی هم عبارت «انتقام هنرمندانه » برنکته ای قابل تامل انگشت میگذارد زیرا به اعتقاد من این اعتراض بیشتر زیبایی شناسانه است تا اعتراض عملی .

گرنیکا هیچ تحلیل ساده ای را بر نمی تابد . اگر این تابلو همان گونه بر ما عرضه می شد که خلاقیتهای کوبستی پیش از آن ، مساله کمتر از این پیچیده می بود . می شد قواعدی را به کار بست که انتزاع گرایان و منتقدان آنان به دست داده اند ، می شد روزنه ها و تعادل ها را تحلیل کرد ، تحریف ها و تلمیح ها را طبقه بندی کرد و کار را تمام شده اعلام کرد . اما پیکاسو کار مار ا دشوار کرده است و با نام گذاری خود بر این تابلو از ما می خواهد که به این دیوار نگاره نه فقط از زاویه انتزاع که همین به چشم گشت و گذاری در اعتراض اجتماعی بنگریم .

از آنجا که جهت گیری پیکاسو به سوی عرصه اجتماعی نه با این کار روشن شده است نه با اجراهای پیشین او ( به جز بشر دوستی مبهم دوره های « آبی » و « دلقک » ) ناچاریم چیزی بیش از یک داروی زیبایی شناسی انجام دهیم . از این جاست که دشواری بزرگ آغاز می شود .
به یاد ندارم که هرگز جلو نقاشی کوبیستی دیگری ایستاده باشم و هیچ علاقه خاصی به رابطه بیان میان درون مایه و ابزاری که برای بیان آن به کار گرفته شده احساس کرده باشم .

سرانجام آن که میزان در گیری عاطفی که انسان در برابر تابلویی چون نوشنده افستین یا طبیعت بیجان با ماندولین حس می کند قطعا محدود است و معمولا پیشاپیش از این نیاز آسوده است که نسبت به مضمون ها و موقعیتهایی که تا این حد از تجربه ما دورند واکنشی صفا انسانی از خود نشان دهد . اما چه می توان گفت هنگامی که پیکاسو برای مضمون خود رویدادی تاثیر گذار چون نابودی گرنیکا را بر می گزیند ؟

در این تابلو برای نخستین بار در تاریخ کوبیسم نخست تماشاگر است که سخن می گوید و نه تصویر . بنا براین رویکرد انتقادی ما دستخوش دگرگونی کامل می شود . همان اخباری که دیوار نگاره به نقاشی آن پرداخته ، چه رسد به تجربه دیدن خود اثر ، بس است تا شور انگیزترین پرسشها ذهن ما را فرا گیرد : آیا باید در اینجا محکومیت قاطعانه وحشی گری فاشیسم را دریافت آیا بررسی کار به طور کلی یقین به عدالت . پیروزی نهایی آرمانی مورد حمایت هنرمند را
آشکار خواهد کرد ؟ یا آن که این اثر صرفا شور و شیون ناشی از ترحم بر خود یک برهمن بورژوا است که در ویرانه های اسپانیا تهدیدی نسبت زندگی گوشه گیرانه ، آسوده و درونگرانه خود احساس می کند ؟ این پرسشها که چنین مصرانه مطرح می شوند به یقین ارزیابی ما را از کار دگرگون خواهند کرد .
وقتی به بررسی گرنیکا می پردازیم بی درنگ از فقدان عجیب رابطه میان موضوع و شیوه عرضه داستان تکان می خوریم . البته این نکته نیز هیچ چیز تازه ای را در دوره کاری پیــکاسو نشان نمی دهد ؛ این فقدان هماهنگی میان تکنیک و محتوا در سراسر نقاشی او همواره به طور مداوم پدیدار می شود . هنر مندی آشکارا حدی بر احساسات و شدت بیان خود گذاشته و دلخاهانه مانع از آن شده است که قدمی فراتر از آن بگذارد .

هر گاه محتوای عاطفی یک مضمون می خواهد از این محدودیت های تحمیلی فراتر رود بی درنگ با شیوه ای خاموش و بی صدا ، که خود را در رنگ محدود ، ترکیب بندی های ایستا و فرم های کم نیرو نشان می دهد ، جلو آن سد می شود . دوره های « آبی » و « دلقک » که بن مایه های عمده آنها بر شخصیتهای رنجیده انسانی استوار است همه این ویژگیها را یک جا نشان می دهد ؛ در اینجاست که با خاموش ترین نوع کمپوزیسیون و گستره رنگی سر و کار داریم که تقریبا با تردید از خنثی ها جدا می شود .


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • ۹۵/۰۶/۳۰
  • علی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بی پیپر | دانشجو یار | مرکز پایان نامه های فردوسی | نشر ایلیا | پی سی دانلود | مرکز پروژه های دانشجویی | دانشجو | مرکز دانلود | پایانامه دانشجویی | جزوه های درسی | دانلود فایل ورد و پاورپوینت | پایان نامه ها | ایران پروژه | پروژه دات کام | دانلود رایگان فایل |