پروژه دانلود

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پروژه پاورپوینت نصب شبکه تحت pdf دارای 21 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پروژه پاورپوینت نصب شبکه تحت pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلودپروژه پاورپوینت نصب شبکه تحت pdf

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلودپروژه پاورپوینت نصب شبکه تحت pdf

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پروژه پاورپوینت نصب شبکه تحت pdf :

اسلاید 1 :

چکیده:

  • TCP/IP ، یکی از مهمترین پروتکل های استفاده شده در شبکه های کامپیوتری است . اینترنت بعنوان بزرگترین شبکه موجود ، از پروتکل فوق بمنظور ارتباط دستگاه های متفاوت استفاده می نماید. پروتکل ، مجموعه قوانین لازم بمنظور قانونمند نمودن نحوه ارتباطات در شبکه های کامپیوتری است .در مجموعه مقالاتی که ارائه خواهد شد به بررسی این پروتکل خواهیم پرداخت . در این بخش مواردی همچون : فرآیند انتقال اطلاعات ، معرفی و تشریح لایه های پروتکل TCP/IP و نحوه استفاده از سوکت برای ایجاد تمایز در ارتباطات ، تشریح می گردد.

اسلاید 2 :

  مقدمه:

امروزه اکثر شبکه های کامپیوتری بزرگ و اغلب سیستم های عامل موجود از پروتکل TCP/IP ، استفاده و حمایت می نمایند. TCP/IP ، امکانات لازم بمنظور ارتباط سیستم های غیرمشابه را فراهم می آورد. از ویژگی های مهم پروتکل فوق ، می توان به مواردی همچون : قابلیت اجراء بر روی محیط های متفاوت ، ضریب اطمینان بالا ،قابلیت گسترش و توسعه آن ، اشاره کرد . از پروتکل فوق، بمنظور دستیابی به اینترنت و استفاده از سرویس های متنوع آن نظیر وب و یا پست الکترونیکی استفاده می گردد. تنوع پروتکل های موجود در پشته TCP/IP و ارتباط منطقی و سیستماتیک آنها با یکدیگر، امکان تحقق ارتباط در شبکه های کامپیوتری را با اهداف متفاوت ، فراهم می نماید. فرآیند برقراری یک ارتباط ، شامل فعالیت های متعددی نظیر : تبدیل نام کامپیوتر به آدرس IP معادل ، مشخص نمودن موقعیت کامپیوتر مقصد ، بسته بندی اطلاعات ، آدرس دهی و روتینگ داده ها بمنظور ارسال موفقیت آمیز به مقصد مورد نظر ، بوده که توسط مجموعه پروتکلهای موجود در پشته TCP/IP انجام می گیرد.
در ابتدای زمان ورود  NT  ،  پروتکل  TCP/IP  پروتکلی ناشناخته  بود  که تنها توسط موسسات دولتی که  متصل به شبکه بزرگ اما هنوز خصوصی Internet  بودند مورد استفاده قرار می گرفت. پروتکل انتخابی همگانی برای شبکه های کوچک NETBEUI و یا  IPX  بنابر سازگاری نسبی آن با  Novel Net Ware  بود.

اسلاید 3 :

مبدا TCP/IP  : از آرپانت به اینترنت  :

  • شبکه اصلی سازمان دفاع شبکه ای از سایت های مناطق نظامی متصل به هم نبوده و بلکه شبکه از شبکه های متصل به هم به نام ARPANET بود.

اغلب تحقیقات در آژانس تحقیقات پیشرفته سازمان دفاع انجام میگرفت که بطور مخفف آنرا ARPA  می نامند.

آرپا هرساله مبالغ زیادی را صرف تحقیقاتدر زمینه های  گوناگون میکند.مسئولین آرپا در آن زمان به این نتیجه رسیدن که در صورت ایجاد ارتباط بین محققان و پنتاگون نتایج بهتری بدست خواهد آمد.

اسلاید 4 :

  • شبکه آرپا توسط پیمانکاری به نام برناک و نیومن http://www.bnn.comb ایجاد و راه ادازی گردید.
  • در ابتدا ARPA شبکه های دانشگاهی اساتید را به شبکه های نظامی و شبکه های عمرانی پیشرو وصل می کرد.با توجه به اینکه ARPANET  شبکه ای بود که شبکه های خصوصی دانشگاهها رابه شبکه های منفرد نظامی وصل می کرد به نام شبکه ای از شبکه ها گفته می شد.
  • آرپا براساس پرتکلی به نام پروتکل NCP کار میکرد،پرتکلی که بعدا” به دو قسمت تقسیم شد،پرتکل اینترنت IP و پروتکل کنترل انتقال TCP. تغییر تکنیکی از NCP  به TCP/IP  همان تغییر از آرپانت به Internet  می باشد.
  • ازابتدای ژانویه سال 1983 سویچ های انتقال ، انتقال بسته های NCP را متوقف کرده و فقط بسته های TCP/IP را منتقل کردند، بنابراین تاریخ تولد رسمی اینترنت ژانویه  1983تاریخ می باشد. بعد از اندک تغییراتی آرپانت  تبدیل به TCP/IP  شد.
    • اولین  تغییرات در سال 1974 زمانی که اساس پروتکل  TCP/IP  در حال شکل          گیری بود انجام می گردد

اسلاید 5 :

توجه :

  • گسترش اینترنت تلاش متمرکزی نبوده و بیشتر تلاشی گسترده و گسسته بوده است و توسط اساتید دانشگاهها ، دانش آموخته گان در طول سالها تحقیقات حاصل گشته است و همگی این افراد زنده بوده و هرکدام دید متفاوتی از گسترش اینترنت دارند لذا از لفظ احتمالا” در پاراگراف قبلی استفاده شده است. در طول تاربخ 20 ساله اینترنت از ابتدا تاکنون چندین بار به مرتبه ترقی و پیشرفت رسیده است. درسال 1987 تعداد کاربران اینترنت در حدو چندهزار نفر بودند.در سال 1993 این رقم به 20 میلیون نفر رسیده است و در سال2002  این رقم به 600 میلیون نفر رسیده است . هرچند شاید این ارقام کمی زیاد بنظر برسند اما افزایش روز افزون کاربران اینترنت ادامه دارد.
  • افزایش کاربران اینترنت تنها به خاطر کنجکاوی مردم برای کشف گستردگی شبکه ساخت بشر نیست بلکه برای استفاده از تعدادی نرم افزار است که بستر استفاده آنها اینترنت می باشد پست الکترونیکی ، وب و FTP .
  • دهه 1980 آغاز پیشرفت های ایستگاههای کاری  Unix   و مینی کامپیوترها و ریزکامپیوتر ها بود.پروژه Linux  دانشگاه برکلی کاملا” با هزینه دولتی انجام گردید و و دولت از آنها خواسته بود که TCP/IP   را در آن لحاظ کنند.

اسلاید 6 :

عنوان قسمتی از Unix  منجر به گسترش سریع اینترنت و Unix  گردید .از آن زمان تا به امروز TCP/IP  در بسیاری از شبکه های Unix  مورد استفاده قرار می گیرد.

در اواسط دهه 1980 , NSFپنچ مرکز ابرکامپیوتری ساخته وآنرا در دسترسی اینترنت قرار داد.اینکار دو سود برای NFS  داشت ، اولا” با اینکار محققانی که خارج از کشور در حال تحثیث بودند نیز به شبکه دسترسی داشتند دوما” سالها این پنچ مرکز  ستون فقرات اینترنت بودند.بخش مربوط به NFS  اینترنت با نام  NFSnet   سالها بزرگترین بخش اینترنت محسوب می شد.NFS  امروزه جای خود را به NREN داده است.

سالها بود که کاربران تجاری بخوبی از اینترنت دور مانده بودند چونکه اکثر سرمایه گزاران موسسات دولتی بودند.اگر چند سال قبل کسی می خواست از اینترنت استفاده کند بایدعوتنامه می داشت اما امروزه تمامی این قید و بندها از بین رفته است چراکه قسمت عمده تراقیک اینترنت روی خطوط تجاری و شخصی به جای خطوط دولتی منتقل می شود بنحوی که امروزه کاربران تجاری و خصوصی مالکیت اینترنت را برعهده دارند وموسسات دولتی و دانشگاهی روی شبکه سریعتری به نام اینترنت 2  در حال ارتباط هستند.

اسلاید 7 :

بررسی سه (3) واژه : internet , intermet , interanet

.1internet  : هرشبکه ای که بر پاییه   TCP/IP  بنا شده باشد.

.2Internet  : شبکه جهانی اینترنت.

.3Intranet  : این واژه در اواسط دهه 1990 ابداع گردیده برای کاربران کاربرد Internet  یا The Internet  برای اشاره به شبکه جهانی و استفاده از internet  برای اشاره به شبکه داخلی سازمانی بنا شده بر اساس TCP/IP  سخت مینمود بنابراین این واژه بوجو آمد که اشاره به شبکه داخلی سازمانی که بر اساس TCP/IP  با شده یاشد به کار می رود معمولا” این شبکه به طریقی از شبکه جهانی جدا مشود معمولا” توسط دیوهره آتش یا روشهای دیگر.

اسلاید 8 :

اهداف طراحی TCP/IP :

.1توانائی بهبود خطا

.2 توانائی نصب شبکه های جدید بدون نیاز به قطع سرویس

.3 توانائی کار با حجم خطا های زیاد.

.4 توانائی سازگاری با انواع تولید کنندگان.

    .5سربار داده ای بسار کم.

هرکدام از این اهداف بخوبی بیان کننده قابلیت اعتماد بالای این پروتکل می باشد که ازدلائل گسترش فوق العاده آن می باشد.

اسلاید 9 :

معرفی شبکه TCP/IP:

TCP/IP ، پروتکلی استاندارد برای ارتباط کامپیوترهای موجود در یک شبکه مبتنی بر ویندوز 2000 است. از پروتکل فوق، بمنظور ارتباط در شبکه های بزرگ استفاده می گردد. برقراری ارتباط از طریق پروتکل های متعددی که در چهارلایه مجزا سازماندهی شده اند ، میسر می گردد. هر یک از پروتکل های موجود در پشته TCP/IP ، دارای وظیفه ای خاص در این زمینه ( برقراری ارتباط) می باشند . در زمان ایجاد یک ارتباط ، ممکن است در یک لحظه تعداد زیادی از برنامه ها ، با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند.
TCP/IP ، دارای قابلیت تفکیک و تمایز یک برنامه موجود بر روی یک کامپیوتر با سایر برنامه ها بوده و پس از دریافت داده ها از یک برنامه ، آنها را برای برنامه متناظر موجود بر روی کامپیوتر دیگر ارسال می نماید. نحوه ارسال داده توسط پروتکل TCP/IP از محلی به محل دیگر ، با فرآیند ارسال یک نامه از شهری به شهر، قابل مقایسه است .

برقراری ارتباط مبتنی بر TCP/IP ، با فعال شدن یک برنامه بر روی کامپیوتر مبدا آغاز می گردد . برنامه فوق ،داده های مورد نظر جهت ارسال را بگونه ای آماده و فرمت می نماید که برای کامپیوتر مقصد قابل خواندن و استفاده باشند. ( مشابه نوشتن نامه با زبانی که دریافت کننده ، قادر به مطالعه آن باشد) . در ادامه آدرس کامپیوتر مقصد ، به داده های مربوطه اضافه می گردد ( مشابه آدرس گیرنده که بر روی یک نامه مشخص می گردد) . پس از انجام عملیات فوق ، داده بهمراه اطلاعات اضافی ( درخواستی برای تائید دریافت در مقصد ) ، در طول شبکه بحرکت درآمده تا به مقصد مورد نظر برسد. عملیات فوق ، ارتباطی به محیط انتقال شبکه بمنظور انتقال اطلاعات نداشته ، و تحقق عملیات فوق با رویکردی مستقل نسبت به محیط انتقال ، انجام خواهد شد .

اسلاید 10 :

لایه های پروتکل :TCP/IP

TCP/IP ، فرآیندهای لازم بمنظور برقراری ارتباط را سازماندهی و در این راستا از پروتکل های متعددی در پشته TCP/IP استفاده می گردد. بمنظور افزایش کارآئی در تحقق فرآیند های مورد نظر، پروتکل ها در لایه های متفاوتی، سازماندهی شده اند . اطلاعات مربوط به آدرس دهی در انتها قرار گرفته و بدین ترتیب کامپیوترهای موجود در شبکه قادر به بررسی آن با سرعت مطلوب خواهند بود. در این راستا، صرفا” کامپیوتری که بعنوان کامپیوتر مقصد معرفی شده است ، امکان باز نمودن بسته اطلاعاتی و انجام پردازش های لازم بر روی آن را دارا خواهد بود. TCP/IP ، از یک مدل ارتباطی چهار لایه بمنظور ارسال اطلاعات از محلی به محل دیگر استفاده می نماید Application ,Transport ,Internet و Network Interface ، لایه های موجود در پروتکل TCP/IP می باشند.هر یک از پروتکل های وابسته به پشته TCP/IP ، با توجه به رسالت خود ، در یکی از لایه های فوق، قرار می گیرند.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • ۹۵/۰۶/۰۳
  • علی محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بی پیپر | دانشجو یار | مرکز پایان نامه های فردوسی | نشر ایلیا | پی سی دانلود | مرکز پروژه های دانشجویی | دانشجو | مرکز دانلود | پایانامه دانشجویی | جزوه های درسی | دانلود فایل ورد و پاورپوینت | پایان نامه ها | ایران پروژه | پروژه دات کام | دانلود رایگان فایل |